Jaki przykład zachowań na drodze dają dzieciom rodzice? – zaskakujące wyniki badania „Bezpieczne dziecko na drodze”

Każde dziecko za wzór do naśladowania stawia sobie swoich rodziców, a tyczy się to wszystkich aspektów życia – także tych związanych z bezpieczeństwem w ruchu drogowym. Opiekunowie zdają sobie z tego sprawę, jednak przyznają, że nie zawsze stosują się do obowiązujących przepisów. Rozmowy telefoniczne w trakcie jazdy, nieuważne przechodzenie przez przejście czy przekroczenie dozwolonej prędkości to tylko kilka z przykładów sytuacji, do których rodzice otwarcie się przyznają. Jak zatem skutecznie nauczyć maluchy bezpiecznych zachowań na drodze? W marcu ruszył ogólnopolski program edukacyjny „Drogowe ABC” realizowany przez Polski Czerwony Krzyż wspólnie z Circle K Polska.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Jak wynika z badania „Bezpieczne dziecko na drodze” przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Circle K Polska, 70% rodziców zdaje sobie sprawę, że są wzorem dla swoich dzieci. Mimo to często nie dają im dobrego przykładu do naśladowania. Do przekroczenia prędkości z maluchem w samochodzie przyznaje się aż 80% ankietowanych. Dodatkowo zauważają, że zdarza się też, że same dzieci upominają ich, gdy korzystają z telefonu w trakcie jazdy (17%) lub podczas spaceru próbują przejść przez jezdnię w niedozwolonym miejscu (18%).

Badani rodzice przyznają również, że często brakuje im niezbędnej wiedzy lub nie do końca potrafią odpowiednio przekazać ją swoim pociechom. Aż 28% opiekunów nie zna podstawowych zasad udzielania pierwszej pomocy. Mocno kuleje również wiedza, pod jaki numer należy zadzwonić, gdy będziemy potrzebowali pomocy – 57% badanych nie wie, jaki jest numer na pogotowie ratunkowe, a 10% nie zna żadnych numerów alarmowych.

Program edukacyjny „Drogowe ABC”

Zdaniem 60% opiekunów, przedszkola powinny poświęcać więcej uwagi na edukację dotyczącą bezpieczeństwa maluchów w ruchu drogowym, a 47% obserwuje, że placówki potrzebują wsparcia w tym zakresie. W odpowiedzi na ten problem oraz oczekiwania rodziców, Polski Czerwony Krzyż we współpracy z Circle K wystartował z programem edukacyjnym skierowanym do przedszkoli w całej Polsce.

- Drogowe ABC to przede wszystkim wsparcie placówek przedszkolnych w zakresie edukacji o bezpieczeństwie ruchu drogowego. W ramach programu przygotowaliśmy scenariusze lekcji, kolorowanki oraz odblaski dla dzieci. Podczas zajęć maluchy będą uczyć się, jak bezpiecznie przejść przez ulicę czy poruszać się na hulajnodze i rolkachpodkreśla Małgorzata Szukała, kierownik Działu Promocji w Zarządzie Głównym Polskiego Czerwonego Krzyża.

Program edukacyjny trwa od marca do czerwca br. i weźmie w nim udział 25 tysięcy przedszkolaków z całej Polski. Dla wszystkich chętnych przewidziane zostały materiały edukacyjne także w wersji online. Już od dziś można je pobrać ze strony internetowej programu. Program został objęty honorowym patronatem: Ministerstwa Edukacji Narodowej, Rzecznika Praw Dziecka, Komendy Głównej Policji, Ośrodka Rozwoju Edukacji, Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego.

- Zwiększenie bezpieczeństwa na drodze jest nam szczególnie bliskie i spójne z naszą misją jako firmy odpowiedzialnej społecznie. Nawet najmłodsi mogą już być świadomymi uczestnikami ruchu drogowego. Współpracując z Polskim Czerwonym Krzyżem, chcemy uczyć dzieci prawidłowego zachowania na drodze mówi Rafał Droździak, dyrektor ds. Marketingu i Komunikacji w Circle K Polska.Pośrednio rozwijamy także wiedzę dorosłych, docierając naszą kampanią komunikacyjną do klientów stacji. Chcemy być dla nich nie tylko miejscem, w którym zatrzymują się na chwilę, by zatankować czy wypić kawę, ale także przestrzenią do poruszania tak istotnych kwestii jak bezpieczeństwo na drodze – dodaje.

Program wspierają również ambasadorowie Circle K, zawodowi kierowcy Tomasz Kuchar i Karolina Pilarczyk, dla których tematy bezpieczeństwa w ruchu drogowym są szczególnie ważne. Dodatkowo akcję wspomagają działania sprzedażowe. Od 16 stycznia do 20 marca br. z każdej kawy, herbaty lub gorącej czekolady zakupionej na stacjach Circle K w całej Polsce, firma przekaże 10 groszy na realizację programu „Drogowe ABC”.

Więcej informacji na: www.drogoweABC.pl i www.pck.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online