W okresie od grudnia 2010 roku do maja br. najpopularniejszym dziennikiem była “Gazeta Wyborcza” (Agora SA) - wynika z badania PBC General. Zanotowała ona czytelnictwo na poziomie 13,80 proc. wyprzedzając “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) czytany przez 13,36 proc. respondentów. Dalej uplasowały się: “Super Express” (6,24 proc.) i bezpłatne “Metro” (5,81 proc.).
Najchętniej czytany tygodnik - „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) - jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce - sięga po niego aż 33,25 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 18,49 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Trzecie miejsce należy do poradnikowej “Chwili dla Ciebie” (Bauer), notującej czytelnictwo na poziomie 14,42 proc. Z kolei najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który z wynikiem 8,83 proc. zajmuje piąte miejsce wśród tygodników.

Wśród dwutygodników najchętniej czytane są trzy tytuły poradnikowe: “Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 16,71 proc., „Pani Domu” (też Edipresse), mająca czytelnictwo na poziomie 15,84 proc. oraz “Tina” (Wydawnictwo Bauer), po którą sięga 14,72 proc. osób. Zajmująca czwarte miejsce z wynikiem 10,96 proc. „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) - w kategorii real life stories.
Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 12,27 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem 10,11 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych. Trzecie miejsce zajmuje miesięcznik popularnonaukowy “Focus” (G+J Polska).

Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się niezmiennie „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,13 proc. respondentów.
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od grudnia 2010 roku do maja 2011 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 407 przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Teraz Opole” (grudzień 2010; próba 20 412 egz.), “Wasset” (maj 2011: próba 20 306); “Film” (grudzień 2010; próba 20 412), “Cars” (grudzień 2010: marzec 2011; próba 8216), “Tak Mieszkam” (styczeń: maj 2011; próba 3995). “Bravo Girl” było badane w okresie od listopada 2010 do marca 2011 jako dwutygodnik (próba 16 1919), a w kwietniu i maju br. jako miesięcznik (próba 8216). “Mój Piękny Dom” był badany jako w okresie od grudnia 2010 do stycznia 2011 (próba 8086) jako miesięcznik, a od lutego do maja 2011 jako dwumiesięcznik (próba 16 321). “Gala” była badana w okresie od grudnia 2010 do kwietnia 2011 jako tygodnik (próba 20 306), a w maju br. jako dwutygodnik (próba 4101).











