Badanie widowni tablic Motorway trwało od kwietnia 2016 r. do grudnia ub.r. Jego celem było policzenie widowni reklam na billboardach sieci Motorway 12x4m, a także scharakteryzowanie osób, które miały kontakt z nośnikiem oraz częstotliwość tych kontaktów.
Projekt został zrealizowany we współpracy agencji badawczej PBS, Politechniki Gdańskiej, Politechniki Krakowskiej i Jet Line. Oparto się także o pomiary GPR, czyli badanie prowadzone przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).
Dzięki badaniu Jet Line może przedstawić liczbę kontaktów generowanych przez każdy nośnik należący do sieci Motorway - lub grupę nośników - ułatwiając w ten sposób media plannerom projektowanie i podsumowywanie realizowanych kampanii outdoorowych. Wiadomo bowiem, ile osób w ciągu doby może zobaczyć reklamę umieszczoną na tablicy czy tablicach Motorway wybranych do kampanii, na przykład przy wybranej trasie.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ile-jest-nosnikow-reklamowych-w-polsce-ile-wydano-na-reklamy-outdoorowe-w-2017-roku-82-proc-dla-ams-stroeera-cityboard-i-clear-channel-tysiac-citylightow-wiecej-raport ##
- Dzięki zaangażowaniu agencji badawczej PBS oraz badaczy związanych z Politechniką Gdańską i Krakowską a także wykorzystując naszą najlepszą wiedzę oraz doświadczenia zachodnie, został opracowany model badawczy, którego efekty przedstawiamy domom mediowym ale również możemy oprzeć się o niego w kolejnych etapach badania widowni. To bardzo dobra wiadomość dla rynku OOH w Polsce - ocenia Andrzej Słomka, dyrektor sprzedaży i marketingu, dyrektor zarządzający Jet Line.
Nośniki należące do sieci Motorway są lokalizowane przy głównych drogach krajowych i ich odcinkach przebiegających przez miasta. W Polsce jest 860 nośników tego formatu, z czego do Jet Line należy ponad 400 nośników, czyli ponad 200 konstrukcji.











