„Julia” miała 2 mln widzów i przyniosła 70 mln z reklam

Nadawaną w TVN telenowelę „Julia” oglądało średnio 2,03 mln widzów, czyli mniej niż emitowane rok wcześniej „Prosto w serce”. Serial dał stacji trzecie miejsce w całym rynku, a wpływy reklamowe wyniosły 70 mln zł.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

„Julia” emitowana była w TVN od 2 stycznia do 14 grudnia br. Pierwszy sezon, pokazywany do 6 czerwca br. w dni powszednie o godz. 17.55, śledziło 2,08 mln osób, a jego udział w rynku wyniósł 17,68 proc. w grupie 4+ i 17,47 proc. w grupie 16-49 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl. Natomiast drugą serię, nadawaną od 3 września br. także w dni powszednie, ale o 17.25, oglądało średnio 1,96 mln osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 18,12 proc. i 17, 02 proc.

Średnia widownia całej telenoweli wyniosła 2,03 mln osób, co przełożyło się na przeciętnie 17,85 proc. udziału w grupie 4+ i 17,30 proc. w 16-49. To była mniejsza oglądalność od widowni emitowanego rok wcześniej przez TVN serialu „Prosto w serce”. Miał on bowiem 2,29 mln oglądających, a jego udział wyniósł odpowiednio 19,84 proc. i 20,95 proc. (więcej na ten temat). „Prosto w serce” nadawane było jednak przez cały rok o 17.55.

Najchętniej oglądany odcinek „Julii” - finałowy epizod z 14 grudnia br. - zgromadził 3,07 mln widzów. Drugie miejsce zajął premierowy odcinek telenoweli, pokazany 2 stycznia br. (miał 2,62 mln widzów).

Stacja TVN w paśmie emisji telenoweli zajmowała trzecie miejsce w rynku za TVP1, nadającą w tym czasie “Klan”, a także teleturniej „Jaka to melodia?”, co dało jej 23,86 proc. udziału i Polsatem, emitującym „Pierwszą miłość” i „Dlaczego ja?” (21 proc.). Gorzej od TVN wypadała natomiast pokazująca „Panoramę” i seriale amerykańskie Dwójka (9,02 proc.). W grupie komercyjnej TVN zajmowała jednak drugą pozycję, podczas gdy zdecydowanym liderem był tutaj Polsat (26,06 proc.)

Przychody reklamowe z 186 odcinków telenoweli wyniosły 69,6 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów). Serial oglądać można było też w internecie, gdzie był w czołówce najpopularniejszych pozycji w serwisie tvnplayer.pl. Serial odnotował łącznie liczbę 76 557 247 wyświetleń. Największą popularnością cieszył się epizod finałowy, który w ciągu niespełna trzeciej doby od momentu umieszczenia go w sieci został wyświetlony blisko 1,2 mln razy.

grafika

“Julia” była opowieścią o młodej dziewczynie, która ucieka od narzeczonego i trafia do rodziny właścicieli kliniki piękności, zakochując się w synu jego właściciela. W opartym na polskim scenariuszu serialu grali m.in. Julia Rosnowska, Michał Lewandowski, Krystian Wieczorek i Marta Żmuda-Trzebiatowska.

Stacja TVN nie planuje w najbliższych miesiącach emisji nowej telenoweli na swojej antenie. Wiosną w paśmie popołudniowym mają pojawić się nowe formaty, ale stacja nie ujawnia jakie (więcej na ten temat).

Widownia „Julii” sezon po sezonie

 Oglądalność serialu na tle konkurencji

 Top 5 odcinków telenoweli

 

pp
Autor artykułu:
pp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online