Julia Żugaj na samym TikToku ma 3,8 mln obserwujących, na Instagramie 1,3 mln, a na YouTube ma 556 tys. subskrybentów.
Choć swoją medialną karierę buduje już co najmniej od kilku lat, to dopiero teraz wskakuje do „pierwszej ligi” influencerek. A to za sprawą „Tańca z gwiazdami”, którego uczestniczką została właśnie 24-latka. Na parkiecie zadebituje w niedzielę, gdy Polsat pokaże piewszy odcinek nowej edycji widowiska.

Julia Żugaj wyrasta z Team X
Swoją karierę Żugaj zbudowała w Team X, grupie młodych influencerów, dziś okrytej ponura sławą związaną z aferą Pandora Gate. Po rozstaniu z Teamem X Żugaj kontynuuje woją karierę nie tylko jako twórczyni internetowa, ale i wokalistka – ma na koncie kilka singli cieszących się popularnością wśród jej młodych fanów.
Już w 2019 roku influencerka zyskała już pierwsze kontrakty reklamowe (LG, Always). Jednak w mediach ogólnopolskich szerzej zasłynęła w marcu br. za sprawą „afery o pozdrowienia”. O co chodziło? Influencerka miała złamać własne zasady pozdrowień z obozów dla swoich fanów. Do sieci trafiło nagranie, na którym Julia Żugaj pozdrowiła fankę, która była nieobecna na jej obozie. To wywołało wielką burzę w fandomie „żugajek”, z której potem musiała się tłumaczyć w mediach.

„Nagranie, które pewnie większość ludzi zobaczyła, trwało dosłownie 30 sekund. Ten TikTok z meet&greet to były dedykowane zajęcia tylko pod zdjęcia” – powiedziała influencerka Plejadzie.
Kolejną falę zainteresowania przyniósł twórczyni… Robert Lewandowski. Snajper reprezentacji Polski dostał na konferencji przedmeczowej pytanie z „Faktu”. „Robert, ostatnio Twoja forma wyraźnie zwyżkuje. Chciałbym się zapytać, czy ma to jakiś związek ze spotkaniem z Julią Żugaj i czy po tym spotkaniu zostałeś żugajką”? Lewandowski tyko się zaśmiał, a pół Polski zaczęło pytać o to, kim jest ta młoda dziewczyna. Pytanie nawiązywało zapewne do kampanii reklamowej sponsora reprezentacji, której twarzą została właśnie Julia Żugaj.
„Wizerunek skrupulatnie budowany”

Co sprawia, że Julia Żugaj wyróżnia się na tle innych influencerów?
– Przede wszystkim jest autentyczna i potrafi nawiązywać bliski kontakt ze swoimi obserwatorami. Pozytywna, pełna energii osobowość przyciągają młodych ludzi, którzy mogą się z nią utożsamiać. Nie jest powiązana z żadnymi skandalami medialnymi czy federacjami freak fightów – jak jej koledzy z Team X – wyjaśnia dla portalu Wirtualnemedia.pl Paulina Stępień, Co-CEO agencji PR, AP Communication. – Młodzi ludzi są też bowiem już zmęczeni influencerami, którzy są „odklejeni od rzeczywistości” i nie podzielają ich wartość. I myślę, że właśnie tak skrupulatnie budowany wizerunek doprowadził ją do Tańca z Gwiazdami, który tylko zwiększy jej popularność – dodaje ekspertka.
– Jej fenomen wynika z faktu, że twórczyni nie stara się na siłę docierać do wszystkich i nagrywać materiałów, które spodobają się ludziom z każdej grupy wiekowej, ale skupiła się na określonych odbiorcach. Dzięki temu podejmuje działania, które lojalizują tę grupę, a grono “Żugajek” jest aktywne i zaangażowane w jej twórczość – wyjaśnia popularność młodej gwiazdy Angelika Wysocka-Zaręba, marketing managerka z agencji LifeTube.

Zdaniem ekspertki, kluczem do zrozumienia kariery Julii Żugaj jest konsekwencja w działaniu.
– Myślę, że jej popularność to idealny dowód na to, że znając dobrze swoich odbiorców, twórca jest w stanie bardziej świadomie kierować swoją karierą. Julia Żugaj jest przykładem twórczyni, która ma swój styl i osobowość i idzie cały czas obraną przez siebie drogą. To niby prosty przepis na sukces, ale niekoniecznie z powodzeniem stosowany przez wszystkich w tej branży. Dziś obserwujemy coraz więcej influencerów, którzy chcą się przypodobać wszystkim, a zwłaszcza markom, co paradoksalnie zmniejsza ich skuteczność i wiarygodność – mówi nam Angelika Wysocka-Zaręba.
Silna marka osobista Żugaj
Paulina Stępień zwraca uwagę, że już teraz Żugaj ma silny personalny brand, a to mocna karta w negocjacjach z reklamodawcami.

– Widzę, że Julia konsekwentnie buduje swoją karierę, co sprawia, że to marki muszą walczyć o jej uwagę. Tak jak wielu influencerów o podobnej skali, może wybierać tylko największe brandy lub rozwijać własne projekty biznesowe. W konsekwencji, mniejsze marki mogą mieć trudności z nawiązaniem współpracy, jeśli ich oferta nie będzie spójna z jej wizerunkiem i celami zawodowymi – analizuje dla Wirtualnemedia.pl założycielka agencji AP Communication.
W ocenie Angeliki Wysockiej-Zaręby, w rozmowie o potencjale marketingowym Julii Żugaj nie można pominąć tego, w jaki sposób podchodzi do kwestii odpowiedzialności za swoją bardzo młodą bądź co bądź widownię. To również świadome decyzje.
– Według mnie Julia Żugaj od początku działalności w sieci bardzo świadomie podchodzi do tematu swojej kariery i rozwoju. Już na początku określiła swoją grupę docelową, co pozwala jej tworzyć bardziej dopasowane do niej treści i produkty. Ma również świadomość, że bycie idolką młodszej widowni niesie za sobą dużą odpowiedzialność. Widać, że w swojej działalności słusznie unika kontrowersji i stara się dawać dzieciom i nastolatkom dobry przykład – komentuje dla Wirtualnemedia.pl marketing managerka z LifeTube.











