Kampania reklamowa Bakalland

Firma Uno Fresco Tradex, wiodący producent bakalii w Polsce, przeprowadzi kampanię reklamową marki Bakalland

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Reklama pojawi się w telewizji, radiu i prasie w grudniu b.r. Celem akcji medialnej jest chęć utrwalenia pozytywnego wizerunku marki, jaki wykreowała ubiegłoroczna kampania przedświąteczna.

Decyzja o przeprowadzeniu akcji reklamowej marki Bakalland firmy Uno Fresco Tradex to efekt kampanii z przełomu listopada i grudnia 2003 r. Raport Pracowni Badań Społecznych, zrealizowany na zlecenie producenta bakalii wykazał, iż dla ponad 90 proc. respondentek to telewizja była głównym źródłem poznania marki, natomiast dla 80 proc. - radio i prasa. Film, reklamujący bakalie do pieczenia Bakalland, został bardzo dobrze odebrany przez konsumentki. Aprobatę zyskała jego forma, treść oraz przekaz. Spodobały się również takie elementy spotu, jak prezentacja samych bakalii i ich opakowań, motyw pieczenia ciasta przez jego bohaterki oraz bajkowa atmosfera. Film utrwalił wizerunek bakalii Bakalland jako produktów dobrych, smacznych, zdrowych i naturalnych, nadających się zarówno do przyrządzania ciasta i deserów, jak również do bezpośredniego spożycia.

W związku z pozytywnym przyjęciem filmu reklamowego, właściciel marki Bakalland zdecydował o wykorzystaniu tego filmu ponownie podczas tegorocznej kampanii reklamowej. Pojawi się on w czołowych stacjach telewizyjnych: TVP1, TVP2 i TVP3 oraz TVN, TVN7 i Polsat. Spot będzie emitowany przez sześć tygodni przed świętami Bożego Narodzenia, od połowy listopada. Wówczas bowiem wzrasta spożycie bakalii, głównie w związku ze świątecznymi wypiekami. Reklama zagości także w prasie, na łamach wysokonakładowych pism kobiecych i kulinarnych.

Potężny efekt, wywołany ubiegłoroczną kampanią reklamową, wpisuje się w bardzo widoczny w ostatnim czasie trend, polegający na brandowaniu kategorii do tej pory niemarkowych. Bakalie Bakalland to spektakularny przykład tej tendencji w branży spożywczej. Precyzyjnie zaplanowana kampania reklamowa przyczyniła się do znaczącego wzrostu zarówno wspomaganej (znajomość wspomagana marki > 80%), jak i spontanicznej świadomości marki, sprawiając, że Bakalland stał się najbardziej znanym brandem w kategorii bakalii. Jej efekt został wzmocniony uczestnictwem w akcji medialnej Polskiego Stowarzyszenia Wytwórców Produktów Markowych ProMarka "Wybierz markowe". Grudniową kampanią reklamową firma chce więc dodatkowo wzmocnić pozycję brandu. Wszystkie działania marketingowe wynikają z wieloletniej, konsekwentnej polityki promowania własnych marek przez Uno Fresco Tradex.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji