Kampanie z indywidualnym podejściem – remarketing w nowym wydaniu

Wyobraźmy sobie, że klient długo szukał konkretnego modelu smartfona. Odwiedzając sklep internetowy w sekcji rekomendacje nagle widzi informację "70% zniżki na smartfon HD"- natychmiast kupuje, bo właśnie takiego modelu szukał.  Następnie odwiedzając dowolną stronę www dostaje powiadomienie – „stylowe etui za pół ceny tylko dzisiaj!” – tak działa jedyny w Polsce zintegrowany system rekomendacji i remarketingu Quartic.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Dzięki unikalnemu połączeniu dwóch narzędzi, silnika rekomendacji i usługi remarketingu, właściciele sklepów online mogą skuteczniej niż kiedykolwiek rozpoznawać potrzeby swoich klientów i kierować do nich w pełni spersonalizowane oferty także wtedy, gdy już opuszczą ich sklep on-line czy stronę www. Z kolei klienci odwiedzjący stronę sprzedawcy otrzymują najkorzystniejsze dla nich oferty w czasie rzeczywistym w postaci rekomendacji w sklepie on-line oraz spersonalizowane reklamy, gdy opuszczą już sklep.  To jedyna taka integracja w Polsce.

„Połączenie funkcjonalności silnika rekomendacji i remarketingu to pierwsza i obecnie jedyna oferta tego typu w Polsce. Jak to działa? Silnik rekomendacji rozpoznaje różne potrzeby klientów i oferuje im najlepsze rekomendacje produktów, gdy odwiedzają oni dany sklep online. Remarketing zaś jest jak indywidualny konsultant zakupowy, który podąża za użytkownikiem i informuje go o najlepszych promocjach i ofertach niezależnie od tego jaką stronę www aktualnie odwiedza w sieci” - tłumaczy Paweł Wyborski, Prezes Zarządu Quartic.

 Dodatkowo system przedstawia zoptymalizowaną  i dostosowaną do potrzeb konsumenta treść, a sprzedawcy  daje wiele możliwości  personalizowania przekazu w kampaniach reklamowych, w zależności od potrzeb klientów. Połączenie tych dwóch narzędzi w zintegrowany, automatyczny system działający zarówno na stronie sklepu, jak i w całej sieci oznacza większą możliwość konwersji czy dotarcia do użytkownika z ofertą jakiej oczekuje. Na każdym etapie jego aktywności online. 

Personalizowane rekomendacje w sklepie i w reklamie

Właściwe rozpoznanie potrzeb konsumentów powoduje, że wracają oni na stronę sklepu częściej, kupują więcej i polecają stronę swoim znajomym. Obecnie z dualnego systemu Quartic korzystają m.in. www.matras.pl, www.dekoria.pl czy www.sonymobile-sklep.pl.

Skuteczność narzędzia potwierdza Jolanta Liżewska Zyzek, dyrektor marketingu Matras S.A w księgarni matras.pl „Nasza sprzedaż online znacząco  wzrosła odkąd używamy zarówno silnika rekomendacji jak i usługi remarketingu Quartic. Na rynku książkowym wychodzi wiele nowości, które łatwo przeoczyć. Nasi klienci to osoby nowoczesne, które często czytają bestsellery w trakcie podróży chcemy by byli zawsze na bieżąco z najnowszymi publikacjami. Dzięki spersonalizowanej rekomendacji pomagamy czytelnikom znaleźć książkę zgodną z ich zainteresowaniami lub polecamy alternatywne tytuły, które mogą ich zaciekawić. Nasi klienci mają pewność, że dostają najświeższe, dopasowane do swoich potrzeb informacje za każdym razem gdy wchodzą do sieci.” – mówi dyrektor marketingu Matras S.A.

Polski know-how

Autorski silnik Quartic i remarketing to coś więcej niż prosta informacja o tym, jakie produkty sprzedają się najlepiej w danym sklepie i jakie przedmioty obserwują inni użytkownicy. Inteligentny algorytm pozwala m.in. na zwiększenie wartości koszyka. Klient podczas zakupów może być np. informowany w czasie rzeczywistym o dodatkowych produktach z innych kategorii, które będą pasować do jego zamówienia lub o najlepszych promocjach danego dnia, a także wielu innych ofertach jakie przygotował dla niego sprzedawca.  

Słowniczek Pojęć:

Silnik rekomendacji – Dzięki tej usłudze klient odwiedzający sklep online widzi najlepsze,  dopasowane do jego potrzeb oferty w specjalnej dedykowanej sekcji strony. System dzięki analizie indywidualnego zachowania na stronie www lub w sklepie online, rekomenduje użytkownikowi w oddzielnych ramkach przedmioty, które mogą go zaciekawić lub będą odpowiednim uzupełnieniem jego zamówienia.

Remarketing – Gdy klient opuści już stronę sklepu internetowego, system będzie co jakiś czas informował go o promocjach i ofertach jakie w międzyczasie pojawiły się w sklepie lub o ciekawych produktach, które mogą być dodatkiem do jego wcześniejszych zakupów. Zaletą systemu jest to, że funkcjonuje on nie tylko na stronie www sklepu ale w całej sieci, niezależnie gdzie aktualnie przebywa konsument.

SAAS (ang. Software as a service) – Skrótem  tym określa się model, w którym klient nie musi instalować danego oprogramowania na swoim komputerze aby móc z niego korzystać. Aplikacja jest przechowywana na serwerze producenta i udostępniana użytkownikom poprzez internet. Producent odpowiada za wszystkie kwestie związane z obsługą techniczną oprogramowania i gwarantuje jego niezawodność.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"