Kanał Sportowy chce mieć nowe magazyny o żużlu i Ekstraklasie, planuje programy na Euro

Kanał Sportowy ma w kwietniu uruchomić cykliczny magazyn żużlowy. Jego twórcy myślą także o kolejnych transmisjach na żywo z mniejszych wydarzeń sportowych. Planują już także programy na piłkarskie Euro: mają być co najmniej dwa formaty. - Nie mamy też magazynu o polskiej Ekstraklasie i z czasem postaram się to zmienić - zapowiada Krzysztof Stanowski, jeden z założycieli Kanału Sportowego.

sk
sk
Udostępnij artykuł:
Kanał Sportowy chce mieć nowe magazyny o żużlu i Ekstraklasie, planuje programy na Euro
Michał Pol, Tomasz Smokowski, Mateusz Borek i Krzysztof Stanowski, fot. Kanał Sportowy

Start Kanału Sportowego na YouTube’ie  zapowiedziano pod koniec 2019 roku. Jego założycielami są Krzysztof Stanowski, Michał Pol, Mateusz Borek i Tomasz Smokowski, jednocześnie prezes całego przedsięwzięcia. Dla dwóch ostatnich dziennikarzy rozpoczęcie działania w KS było powodem zakończenia współpracy z Polsatem.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/marian-kmita-nie-mozna-grac-jednoczesnie-w-dwoch-roznych-druzynach,7170394554980481a ##

Kanał Sportowy ma 420 tys. subskrybentów

Kanał Sportowy zadebiutował na YT w marcu 2020 roku. Dziś KS ma 420 tys. subskrybentów na YT. Jego najpopularniejszym materiałem jest „Hejt Park” z Marcinem Najmanem – 4,8 mln wyświetleń. Z kolei setne wydanie tego programu z listopada 2020 roku ma blisko 2 mln wyświetleń. Łącznie wszystkie materiały opublikowane na KS od początku istnienia profilu wyświetlano 115 mln razy. Dotychczas największym wydarzeniem transmitowanym na żywo było konferencja Zbigniew Bońka, na której informował o zwolnieniu selekcjonera reprezentacji Polski Jerzego Brzęczka – miała 100 tys. widzów. Flagowym produktem KS jest jednak „Misja Futbol” pokazywany na stronie głównej Onetu i na YT – ostatnie dwa programy miały ok. 200 tys. wyświetleń.

Jak ten rok działalności oceniają sami twórcy? – Mogę powiedzieć, że przyznałbym mocną 4, no może 4 z plusem. Na pewno inaczej sobie wyobrażaliśmy początki. Wystartowaliśmy na początku marca, a kilka dni później zamrożono rozgrywki sportowe – przypomina Tomasz Smokowski, prezes KS. – Gdybym 2 lata temu wiedział, jaka będzie sytuacja, pewnie nie zaangażowałbym się w taki projekt. Biorąc to pod uwagę można śmiało powiedzieć, że projekt się udał. W Kanale Sportowym jesteśmy czterema solistami i każdy z nas gra na innym instrumencie – dodaje Smokowski.

- Udało się zarówno pod względem biznesowym, jak i finansowym. Mogę tez powiedzieć jedno: nie planujemy powiększania struktury właścicielskiej – zaznacza Krzysztof Stanowski.

Gdy pytam twórców KS, co się w tych ostatnich miesiącach nie udało, wskazują na magazyn żużlowy, który miał tylko jedną emisję i zniknął. – Jak mówią żużlowcy, wjechaliśmy w taśmę. Teraz bardzo mocno pracujemy, żeby Park Maszyn wrócił, ale już w zmienionym składzie – zapowiada Smokowski. Ten format ma pojawić się ponownie już w kwietniu.

Więcej o planach mówi Stanowski. – Poza tym, że bardzo szybko ruszymy z magazynem żużlowym, planujemy kilka formatów z innych dyscyplin. Na razie za wcześnie na szczegóły. Poza tym chcemy mocniej postawić na transmisje wydarzeń sportowych na żywo - tak jak pokazywaliśmy np. szachy - tym razem chodzi nam jednak o transmisję stadionową, dyscypliny nie będę na razie zdradzał – zapowiada Stanowski.

Dziennikarze myślą już o piłkarskich mistrzostwa Europy w piłce nożnej (rozgrywki przeniesiono z 2020 roku na czerwiec-lipiec br.). Chcą mieć w tym czasie co najmniej dwa programy dziennie: jeden miałby być nadawany rano, w stylu „Misji Futbol”, a drugi wieczorem – o bardziej rozrywkowym charakterze, jak „Hejt Park”.  

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rekordowa-sprzedaz-ksiazek-krzysztofa-stanowskiego-ponad-2-mln-zlotych-w-3-tygodnie-dlaczego,7170372489107585a ##

Ostatnio poinformowano, że na KS będzie pojawiał się Marek Furjan z cyklicznym programem o tenisie. Z KS współpracę rozpoczęła też piłkarka ręczna Iwona Niedźwiedź. Obecnie Kanał Sportowy zatrudnia łącznie kilkanaście osób, ale w sumie dla wszystkich współpracowników wystawia ok. 60 umów miesięcznie.

Jakie plany ma dalej?- Widzowie nas pytają, kiedy będzie np. magazyn o siatkówce, kiedy magazyn o NBA. Fajnie, też bym chciał, ale nie można zrobić wszystkiego na raz, bo by nam się nie domykał budżet – tłumaczy ze spokojem Smokowski. Zaznacza, że cały czas trwają poszukiwania sponsorów i partnerów.

W 2020 roku Kanał Sportowy osiągnął 2,5 mln zł przychodów sprzedażowych i - jak podkreślał Krzysztof Stanowski - wysoki zysk. W 2021 roku jego wpływy mają wynieść 7-8 mln zł.

Od startu głównym partnerem marketingowym Kanału Sportowego jest firma bukmacherska eToto, a w maju sponsorem cyklu „Hejt Park” została marka piwa Okocim należąca do Carlsberg Polska. Na zlecenie Ringier Axel Springer Polska realizowany jest program „Misja Futbol”.

Marka Tyskie wykorzystała konflikt Stanowskiego i Najmana w kampanii "Przejdźmy na Ty". Obaj spotkali się na finale Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w Częstochowie. Bokser osobiście przekazywał dziennikarzowi wylicytowaną przez niego niebieską kurtkę.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"