Prezes Kanału Sportowego: Własna platforma daje niezależność i bezpieczeństwo

- To naturalny krok w rozwoju Kanału Sportowego, będziemy chcieli publikować i kreować kolejne treści, które nie będą zależne od YouTube'a - mówi o platformie streamingowej, którą na początku przyszłego roku planuje uruchomić Kanał Sportowy, jego prezes Maciej Sawicki.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:
Prezes Kanału Sportowego: Własna platforma daje niezależność i bezpieczeństwo
Prezes Kanału Sportowego Maciej Sawicki (screen: YouTube/Kanał Sportowy)

Kanał Sportowy chce ruszyć z własną platformą streamingową na początku przyszłego roku. W środę twórcy poinformowali, że będzie ona oparta na rozwiązaniu technologicznym Redge Media.

- To naturalny krok w rozwoju Kanału Sportowego, będziemy chcieli publikować i kreować kolejne treści, które nie będą zależne od YouTube'a - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl prezes Kanału Sportowego Maciej Sawicki. - To nie będzie powielanie tego, co mamy. Będziemy natomiast chcieli wypróbować pewne programy, które będą mogły znaleźć się na platformie. Ale naszą główną platformą pozostanie YouTube - podkreśla.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kanal-sportowy-youtube-tomasz-smokowski-nowy-prezes-maciej-sawicki,7170126713828993a ##

We wrześniu Kanał Sportowy na kilka godzin zniknął z YouTube'a. Czy stworzenie własnej platformy ma związek z tym wydarzeniem? - Na pewno własna platforma daje nam troszeczkę niezależności i bezpieczeństwa. To wpisuje się w naszą strategię rozwoju długofalowego – zbudowanie niezależnej platformy w pełni kontrolowanej przez nas – mówi Sawicki.

Prezes Kanału Sportowego nie zdradza, ile konkretnie osób zajmuje się projektem. - Jest grupa ludzi, każdy ma swoje zadania: od warstwy wizualnej, przez programistyczną i doradczą. W temat na bieżąco zaangażowane jest dużo osób i wszystko wskazuje, że termin, który sobie wyznaczyliśmy, czyli początek roku – na razie jeszcze bez konkretnej daty, jest niezagrożony – zaznacza.

Sawicki nie zdradza też, jakie są koszty stworzenia platformy. - Nie mogę o tym mówić. Będziemy mieli platformę, która już funkcjonuje, korzystają z niej duże firmy, więc te koszty się rozkładają. Jako inwestycja nie jest to kwota znacząca - zapewnia. I dodaje, że cieszą go wyniki kanału na YouTubie. - Rozwijamy się dynamicznie. Sama liczba subskrypcji to ponad 600 tysięcy. To dobry wynik, ale najbardziej cieszą wyniki oglądalności: za poprzedni miesiąc było to 17 milionów wyświetleń na YouTubie, a co więcej ponad 2,3 milionów unikalnych użytkowników wyświetlało nasze treści. To bardzo budujące. Mamy oddaną rzeszę widzów, to cieszy i motywuje do dalszego rozwoju – mówi Sawicki.

Kanał Sportowy został założony pod koniec 2019 roku, a w praktyce działa od marca ub.r. Jego udziałowcami i głównymi twórcami są Mateusz Borek, Krzysztof Stanowski, Tomasz Smokowski i Michał Pol.

W ub.r. spółka Kanał Sportowy zanotowała 2,53 mln zł przychodów sprzedażowych i 123,9 tys. zł zysku netto. Pod koniec ub.r. Krzysztof Stanowski zapowiedział, że w br. firma ma osiągnąć 7-8 mln zł wpływów, m.in. dzięki dodatkowym umowom związanym z przełożonymi o rok Euro 2020 i letnimi igrzyskami olimpijskimi.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji