Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Kanał Zero wspólnie z Rafałem Romaniukiem, współwłaścicielem agencji Arskom Sport Brokers, uruchomił spółkę Zero Media. Będzie ona zajmować się sprzedażą oferty reklamowej kanału i jego portalu internetowego – ustalił serwis Wirtualnemedia.pl.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]
Krzysztof Stanowski i Rafał Romaniuk, fot. Kanał Zero i mat.pras

Spółka Zero Media do Krajowego Rejestru Sądowego została wpisana w zeszłym tygodniu. Jej kapitał zakładowy to 5 tys. zł, czyli wymagane prawem minimum.

Prezesem i właścicielem 25 proc. udziałów jest Rafał Romaniuk, zaś pozostałe 75 proc. należy do Kanału Zero.

Po co Kanałowi Zero nowa firma? – Spółka będzie zajmować się komercjalizacją wszystkich powierzchni reklamowych Kanału Zero i portalu Zero.pl – przekazał Rafał Romaniuk portalowi Wirtualnemedia.pl.

Kanał Zero szykuje portal i stację tv

Dotychczas Kanał Zero zarabiał przede wszystkim z reklam przy swoich materiałach na YouTubie. We wtorek Krzysztof Stanowski podał, że w 2025 roku przychody firmy wyniosły 40,59 mln zł (wobec 27,33 mln w ub.r.), z czego ok. 11,8 mln zł z reklam od YouTube’a, a zysk EBITDA rok do roku poszedł w górę z 4,39 do 9,19 mln zł zysku EBITDA.

Jako obszary działalności firmy Zero Media wymieniono też m.in. wydawanie książek, gazet i czasopism.

W tym obszarze Kanał Zero kontynuuje model sprawdzony przez Krzysztofa Stanowskiego w Kanale Sportowym: wypuszcza co kilka miesięcy liczący kilkuset stron magazyn drukowany, który wcześniej można zamawiać wyłącznie w sklepie internetowym kanału.

Pierwszy "Magazyn Zero" pojawił się w sprzedaży jesienią ub.r. (jak wówczas informowaliśmy, zysk przeznaczono w całości na wsparcie małej dziewczynki, wymagającej operacji w USA), zaś w ostatnich tygodniach promowano trzeci numer, którego motywem przewodnim jest Polska.

Romaniuk żegna się z Arskom

Rafał Romaniuk od ośmiu lat był związany z grupą marketingową Arskom (obecnie Arskom Sport Brokers), odpowiadającą za sprzedaż oferty reklamowej m.in. grupy Weszło i Kanału Zero (a kilka lat temu – Kanału Sportowego). Był tam m.in. dyrektorem zarządzającym i prezesem, a w ostatnich latach także mniejszościowym udziałowcem (większościowy pakiet ma Wojciech Szaniawski).

Wiosną br. Romaniuk został też członkiem zarządu i mniejszościowym wspólnikiem w grupie Weszło, której większościowy pakiet od Krzysztofa Stanowskiego i jego żony przejęły spółki kontrolowane przez Marcina Szpalerskiego, założyciela firmy bukmacherskiej Fuksiarz.pl.

– Sprzedałem wszystkie swoje udziały w Arskom. Pozostaję w Weszło jako mniejszościowy wspólnik – przekazał nam Romaniuk.

Przed przejściem do Arskom pracował przez siedem lat w Ringier Axel Polska (kolejno w redakcji "Przeglądu Sportowego" i dyrektor zarządzający segmentu sportowego) oraz jako wiceszef działu sportowego w "Polska The Times".

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Trzy kanały z koncesjami. KRRiT daje więcej czasu Kanałowi Zero TV

Trzy kanały z koncesjami. KRRiT daje więcej czasu Kanałowi Zero TV