Spośród filmów fabularnych w 2020 roku największą widownię zgromadziła kultowa produkcja „Kevin sam w domu”. W Wigilię w Polsacie obejrzało ją średnio 4,39 mln widzów osób (1-minutowy zasięg tej emisji wyniósł 8,18 mln widzów), co przełożyło się na 33,55 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez One House.
Drugie miejsce zajął film „Sami swoi”. Była to najchętniej oglądana polska produkcja, która pokazana 1 maja w Polsacie miała 2,36 mln oglądających (zasięg na poziomie 5,85 mln), a jej średni SHR% wyniósł 16,47 proc.
Oczko niżej znalazł się film „Galimatias czyli kogel mogel 2”. Produkcję 24 kwietnia w TVN śledziło 2,66 mln widzów (18,95 proc. udziału; RCH na poziomie 7,02 mln).

Czarta była „Seksmisja” Polsatu z 3 kwietnia (2,09 mln widzów; 13,65 proc. udziału), a czołową piątkę uzupełnia produkcja „Bez litości 2” z 19 października (2,03 mln widzów w Polsacie; 14,57 proc. udziału).
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ranking-programow-telewizyjnych-2020-roku-hity-tvp1-teleexpress,7170398392076417a ##
16. miejsce zajął pokazany w telewizyjnej Siódemce film „Karol. Człowiek, który został papieżem” (1,68 mln widzów; 11,15 proc. udziału; emisja 13 kwietnia). Jest to najwyżej będąca produkcja, która nie została pokazana w kanałach należących do tzw. „wielkiej czwórki”.
W rankingu 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej - 13 - pozycji zajęły filmy pokazane w Polsacie. Pięć lokat należało do TVN, a po jednej - do TVP1 i TVN7.

„Kevin sam w domu” także na czele w grupie komercyjnej
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był „Kevin sam w domu”, który 24 grudnia miał 2,24 mln osób, co dało Polsatowi 43,12 proc. udziału.
Drugie miejsce należało do pokazanej w TVN animacji „Sekretne życie zwierzaków domowych” (1,05 mln widzów; 17,58 proc. udziału), a podium uzupełniają „Listy do M. 3” TVN (999 tys. widzów; 19,77 proc. udziału).

Krótszy czas oglądania telewizji w 2020 roku
W 2020 roku statystyczny Polak każdego dnia spędził przed telewizorem średnio 4 godziny, 20 minut i 58 sekund. W porównaniu do 2019 roku czas skrócił się o 4 minuty i 54 sekundy, a 2018 - o 3 minuty i 50 sekund.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rynek-reklamy-telewizyjnej-2020-lider-polsat-aflofarm,7170400790988417a ##
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w 2020 roku zajęła TVP1, która awansowała z drugiej lokaty. Średni dobowy udział kanału względem 2019 roku zmniejszył się o 0,21 proc. do 9,66 proc. (najmniejszy spadek wśród tzw. „wielkiej czwórki”).
Na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 15,13 proc. do 8,36 proc. Jednocześnie był to największy spadek wśród dziesięciu czołowych stacji.

Podium uzupełnia TVP2 - udział stacji wyniósł 7,54 proc., po spadku względem 2019 roku o 9,59 proc.
Na czwarte miejsce spadł TVN (stacja miała 7,49 proc. udziału; w dół o 11,36 proc.).











