Kibice reklamują rozgrywki baseballu w USA

W odróżnieniu do ubiegłorocznej kampanii reklamującej rozpoczęcie rozgrywek baseballowych, w której wzięli udział najsławniejsi zawodowi gracze (m.in. Derek Jeter i Alex Rodriguez), w tym roku zaangażowano w nią kibiców poszczególnych drużyn

Marcin Tomczyk
Marcin Tomczyk
Udostępnij artykuł:

Hasło kampanii: "I live for this" pozostało niezmienione, lecz wypowiadane jest teraz przez fanów ubranych w stroje drużyn, z ich logo wymalowanymi na twarzach i biletami (zawieszonymi wokół ich szyi) na mecze, dzięki którym zostali wybrani do wzięcia udziału w kampanii."Budżet całej kampanii szacuje się na 5-7 milionów dolarów, a sama kampania została zaplanowana zanim jeszcze kilku zawodnikom zarzucano zażywanie środków dopingujących", oznajmił Tim Brosnan vice prezydent w Major League Baseball odpowiedzialny za sprawy finansowe. Dodaje on również, że "równie ważne jak docenianie samych graczy jest docenianie kibiców ze względu na czas i wysiłek, jaki poświęcają na śledzenie rozgrywek". Sami zawodnicy nie znikną z telewizyjnych reklamówek i niekiedy także będą angażowani do promowania ligi. Ponadto wezmą oni udział w publicznych ogłoszeniach, jakie pojawiać się będą podczas telewizyjnych relacji z meczów.

Zainteresowanie zatrudnianiem kibiców w reklamach rozpoczęło się, gdy w ubiegłym roku reklamodawcy zaczęli angażować do swoich reklam właśnie fanów baseballu zamiast wiązać swoją markę z konkretnym graczem.

Koncentrowanie się na kibicach niż na zawodnikach może także w większym stopniu przysłużyć się samemu baseballowi niż innym dyscyplinom sportowym. Takie wnioski zostały wyciągnięte z badania przeprowadzonego wśród 10 000 tysięcy kibiców różnych dyscyplin przez Octagon Worldwide, agencję reklamową zajmującą się rynkiem sportowym. Badani umieścili podziw dla zawodników na 5 miejscu, za m.in. społecznym aspektem sportu, osobistym zaangażowaniem czy osobistym sentymentem dla danego sportu.

Nietuzinkowy sposób przeprowadzenia całej kampanii, tak odmienny od innych, traktujących baseball w sposób bardzo poważny, jest odzwierciedleniem poglądu agencji reklamowej McCann Erickson (obsługującej rozgrywki), zgodnie z którym "baseball to rozrywka, a nie coś na temat czego musisz podjąć kurs na Harvardzie".

Przypomnijmy, że w Polsce na taki krok zdecydował się ostatnio RMF FM, w którego spotach reklamowych biorą udział słuchacze, a nie, jak w przeważającej mierze do tej pory, polskie i zagraniczne gwiazdy muzyki.

Marcin Tomczyk
Autor artykułu:
Marcin Tomczyk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą