Od stycznia do czerwca br. wpływy Kino Polska TV ze sprzedaży wyniosły 56,13 mln zł, o 6 proc. więcej niż rok wcześniej. Jednocześnie koszty operacyjne spółki wzrosły o 15,6 proc., do 45,52 mln zł. W konsekwencji zysk operacyjny zmalał o 15 proc. do 9,99 mln zł, a zysk netto - o 1,9 proc. do 9,41 mln zł.
- Obniżenie zysku z działalności operacyjnej wynika przede wszystkim z wyższych kosztów contentu. Jednakże inwestycje w zakup treści programowych przyczyniły się do wzrostu przychodów ze sprzedaży i będą miały również odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych w przyszłych okresach - komentuje firma w raporcie finansowym.
Wiosną br. Kino Polska TV za 10 mln zł objęła 49 proc. udziałów w spółce Cable Television Networks & Partners (51 proc. należy do Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej), która przygotowuje kanał Zoom TV do nadawania na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp-seriale-na-czele-ogladalnosci-kanalow-filmowych-duzy-wzrost-tvn-fabula ##
Ponad połowę przychodów Kino Polska TV osiągnęło ze sprzedaży operatorom płatnej telewizji praw do emisji stacji FilmBox i innych kanałów tematycznych. Wpływy z tego tytułu wyniosły w minionym półroczu 29,75 mln zł, o 16,8 proc. więcej niż rok wcześniej.
Ze sprzedaży praw do wszystkich swoich stacji Kino Polska TV miało 37,31 mln zł wpływów (12,7 proc. więcej niż rok wcześniej), ze sprzedaży ich oferty reklamowej - 11,01 mln zł (6,3 proc. więcej niż przed rokiem), a z pozostałej sprzedaży - 7,8 mln zł (17 proc. mniej niż rok wcześniej).

Kino Polska TV jest nadawcą stacji filmowych Kino Polska, FilmBox, FilmBox Premium, FilmBox Extra HD i FilmBox Family oraz kanału muzycznego Kino Polska Muzyka. Dystrybuuje też inne kanały tematyczne swojego właściciela (SPI International), m.in. sportowy FightBox HD i dokumentalny DocuBox HD. Oprócz 49 proc. udziałów w Cable Television Networks & Partners ma 41 proc. udziałów w Stopklatce, nadawcy kanału Stopklatka TV.











