“Klan” nadawany jest w dni powszednie ok. 17.55. W okresie od 3 stycznia do 26 kwietnia br. udział TVP 1 w paśmie emisji serialu wyniósł 28,75 proc. w grupie 4+ i 21,04 proc. w grupie 16-49 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
W analogicznym okresie ub.r. średnia widownia “Klanu” wynosiła 4,2 mln osób, co przekładało się odpowiednio na 35,42 proc. i 27,99 proc. udziału w rynku. W poprzednich latach (poza 2008 rokiem) oglądalność serialu oscylowała wokół 5 mln widzów, a udział w grupie 4+ dochodził do 44,05 proc.
W paśmie emisji opowieści o rodzinie Lubiczów TVP 1 jest cały czas liderem w grupie 4+. Drugie miejsce w tym czasie zajmuje nadająca serial “Prosto w serce” stacja TVN, której udział wynosi 20,04 proc. Dalej plasują się Polsat (16,09 proc.) i TVP 2 (11,03 proc.). Natomiast w grupie komercyjnej liderem jest telewizja TVN, a Jedynka jest wiceliderem.

Najpopularniejszy odcinek “Klanu” w tym roku zgromadził 4,87 mln widzów. Nadano go 6 stycznia br. Wszystkie 10 najchętniej oglądanych odcinków produkcji przekroczyło granicę 4 mln widzów.
Z danych telemetrycznych wynika, że “Klan” śledzą głównie kobiety, widzowie po 50. roku życia, mieszkańcy wsi i małych miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym.











