Jak informuje agencja Reuters, decyzja ta jest wynikiem zmianykierunku strategii marketingowych firmy, która zamiast na filmachfotograficznych zamierza bardziej skupić się na swoich cyfrowychproduktach.
Kodak od około 20 lat jest jednym z dwunastu czołowych sponsorówigrzysk, biorących udział w 'The Olympic Program' iprzeznaczających dziesiątki milionów dolarów za prawo dokorzystania z olimpijskiego logo.
Chińskie media szacują, że przyszłoroczna impreza obejmie swoimzasięgiem 4 miliardy telewidzów na całym świecie, a więc o miliardwięcej w porównaniu z igrzyskami w Atenach w 2004 roku. Po tamtymwydarzeniu identyczną jak Kodak decyzję podjęła inna firma z branży- Xerox Corp.
Międzynarodowy Komitet Olimpijski jak dotąd zawarł porozumieniaz ośmioma z obecnych dwunastu czołowych partnerów reklamowych, wsprawie dalszej współpracy po igrzyskach w Pekinie. Firmy, zktórymi zawarto umowy dotyczące zimowych igrzysk w Vancouver w 2010i letniej olimpiady w Londynie w 2012 roku, to: Coca-Cola, AtosOrigin, GE, McDonald's, Omega, Panasonic, Samsung oraz Visa.Dodatkowo Panasonic i Samsung przedłużyły partnerstwo do 2016 roku,a Coca-Cola do roku 2020.

źródło: Reuters











