Microsoft zdobędzie 12 proc. rynku sprzedaży smartfonów w Europie Zach. w 2012 r.

Mobilny system operacyjny Windows Phone firmy Microsoft zdobędzie w 2012 roku 12 proc. udziału w rynku sprzedaży smartfonów w Europie zachodniej. Pierwszymi dużymi partnerami koncernu z Redmond, którzy wykorzystają tę platformę w swoich urządzeniach, będą Nokia, Samsung i HTC.

km
km
Udostępnij artykuł:

Firma badawcza Strategy Analytics prognozuje, że w przyszłym roku w Europie Zachodniej sprzedanych zostanie w sumie 117 milionów smartfonów - o 12 proc. więcej niż w roku 2011 (105 mln).

Windows Phone ma być w tym czasie najszybciej rozwijającą się platformą i podwoić swój rynkowy udział - z 6 do 12 proc.

Sprzedaż smartfonów w Europie Zachodniej (w oparciu o OS) i udział w rynku - prognoza

"Ze względu na rosnące wsparcie od wiodących dostawców sprzętu, w szczególności Nokii, Windows Phone Microsoftu jest w dobrej pozycji, aby w przyszłym roku stać się trzecią najpopularniejszą platformą w smartfonach, po Androidzie i iOS. Jednocześnie ostrzegamy, że długotrwały sukces Microsoftu nie jest jeszcze całkowicie pewny. Przed firmą stoi wiele bieżących wyzwań, w tym ograniczone wsparcie dla szybko zdobywających popularność supertelefonów z dwurdzeniowymi procesorami, stosunkowo niewielki rozmiar sklepu z aplikacjami Windows Phone Marketplace, a także postrzeganie marki Windows Phone przez konsumentów, które może być skażone przez wcześniejsze słabości systemu Windows Mobile." - stwierdził Neil Mawston, dyrektor w Strategy Analytics.

 

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały