Komisja Etyki Reklamy zajęła się kolędowym spotem radiowym Allegro po otrzymaniu skarg, których autorzy zarzucali przekazowi obrażanie ich uczuć religijnych. Protestujący podkreślali również, że reklama, w której kobieta na melodię kolędy „Wśród nocnej ciszy” śpiewa piosenkę zachęcającą do korzystania z tego serwisu, jest niesmaczna. Kampania oparta na tym spocie była prowadzona przez krótki okres przed Bożym Narodzeniem, dopóki Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie nakazała jej wstrzymania, argumentując, że otrzymała protesty, w których odbiorcy skarżą się, że spot obraża ich uczucia religijne (więcej).
Na podstawie skarg skierowanych do Komisji Etyki Reklamy przekazowi również postawiono zarzuty naruszania uczuć religijnych odbiorców i sprzeczności z dobrymi obyczajami. Odpowiedzialna za tę kampanię i kontrolująca serwis Allegro firma QXL Poland zauważyła, że autorzy protestów nie skonkretyzowali w nich, na czym polega zawarta w spocie obraza uczuć religijnych. Przedstawiciele QXL wysunęli więc hipotezy, że odbiorców może urażać marketing jako forma wyrazu połączona z pieśnią bożonarodzeniową albo wykorzystanie jej melodii do celów innych niż wyznawanie religii katolickiej. Firma wyjaśniła, że kolęda w reklamie miała nawiązać do sezonowości usług oferowanych w tym czasie przez Allegro i ogółem do radosnego okresu Bożego Narodzenia. Jednocześnie QXL Poland poinformowało, że chociaż nie ocenia, że spot naruszał branżowy kodeks reklamowy, po otrzymaniu takich głosów podjęło decyzję o wstrzymaniu jego emisji, zastępując go inną reklamą.

Natomiast Komisja Etyki Reklamy uznała, że kolędowy spot Allegro obraża uczucia religijne odbiorców, co jest sprzeczne z dobrymi obyczajami. Instytucja podkreśliła, że nakaz szanowania takich przekonań oznacza, że reklamodawcy – ze względu na zapewniany przez media nieograniczony krąg odbiorców swoich przekazów – winni powstrzymać się od wyrażania treści, które w sposób bezpośredni godzą w uczucia religijne członków wszelkich wyznań.











