Kompania wychodzi naprzeciw studentom

W odpowiedzi na potrzeby studentów i pracodawców powstał ogólnopolski program edukacyjny, w którym młodzi ludzie będą mogli rozwinąć umiejętności menedżerskie, w tym tzw. umiejętności miękkie oraz wygrać staże w Polsce i za granicą

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Kompania Piwowarska S.A. i Stowarzyszenie SIFE Polska zainaugurowali wspólną akcję pod nazwą "Kompania Inicjatyw". Program jest odpowiedzią na potwierdzone wynikami badań Instytutu SMG/KRC sygnały ze strony pracodawców oraz studentów myślących o przyszłej karierze, że osobom kończącym szkoły wyższe brakuje umiejętności menedżerskich, bardzo przydatnych w poszukiwaniu stażu, pracy, a także w późniejszym osiąganiu sukcesów zawodowych. Celem "Kompanii Inicjatyw" jest zachęcenie i motywowanie studentów do rozwijania cech przywódczych, zdolności interpersonalnych oraz nabywania nowych kompetencji i doświadczeń w pracy zespołowej. Integralną częścią projektu jest konkurs o nazwie "Cel - Menedżer", który ma wyłonić najbardziej aktywnych, odpowiedzialnych i kreatywnych studentów. Wśród nagród są między innymi płatne staże w Polsce i za granicą w placówkach Kompanii Piwowarskiej S.A. oraz Grupy SABMiller. W ramach programu na początku nowego semestru akademickiego 2005 r. na wybranych uczelniach odbędą się Dni Kompanii Inicjatyw, podczas których studenci będą mogli wziąć udział w seminariach prowadzonych przez ekspertów-trenerów z dziedziny rozwoju kadr, a także  prezentacjach przedstawicieli Kompanii Piwowarskiej S.A. "Ten program jest ważnym wydarzeniem dla naszej firmy, gdyż pokazuje niemalże w symboliczny sposób, że zależy nam na bezpośrednim kontakcie ze studentami. Studenci zawsze byli dla nas ważni i kierowaliśmy do nich różne programy, ale robiliśmy to raczej "zza biurka", o naszych inicjatywach mogli się dowiedzieć z Internetu czy z plakatów, natomiast dzięki "Kompanii Inicjatyw" będą mogli spotkać się z naszymi specjalistami i uzyskać odpowiedzi na interesujące ich pytania", powiedział Paweł Kwiatkowski rzecznik prasowy, dyrektor  Corporate Affairs z Kompanii Piwowarskiej S.A.

Na zlecenie Kompanii Piwowarskiej S.A. Instytut Badania Rynku i Opinii Publicznej SMG/KRC przeprowadził badania mające na celu wskazanie, jakich umiejętności pozamerytorycznych brakuje młodym ludziom u progu kariery zawodowej. Na podstawie pogłębionych wywiadów z przedstawicielami największych pracodawców reprezentujących różne branże oraz specjalistów od rekrutacji, instytut zweryfikował, na ile własna ocena studentów w tym zakresie znajduje odzwierciedlenie w rzeczywistości. Z badań wynika, że umiejętności menedżerskie, w tym tzw. umiejętności miękkie są bardzo istotne dla pracodawców i coraz częściej stanowią istotne kryterium w procesie rekrutacji. Ich zdaniem studenci mają tendencję do zawyżania własnej samooceny, a w trakcie rozmów kwalifikacyjnych nie są w stanie swoich deklaracji poprzeć konkretnymi przykładami. Warto zwrócić uwagę, że w rzeczywistości, aż około 60% badanych studentów posiada przeciętną lub niską motywację do podejmowania działań istotnych z punktu widzenia pracodawców.  

Konkurs Cel - Menedżer, organizowany w ramach "Kompanii Inicjatyw" ma na celu rozwijanie umiejętności personalnych i menedżerskich. Konkurs został tak zaprojektowany, aby rozwijał cechy przywódcze i zdolności interpersonalne. Uczestnicy muszą stworzyć zespół projektowy, a następnie zaplanować i zrealizować jeden lub kilka projektów, będących próbą nauczania i rozwijania umiejętności menedżerskich oraz przedsiębiorczości dowolnie wybranej grupy. Wśród nagród są między innymi płatne staże w Polsce i za granicą w placówkach Kompanii Piwowarskiej S.A. oraz Grupy SABMiller. Wszyscy biorący udział w Konkursie otrzymają specjalne certyfikaty. Zgłoszenia przyjmowane będą do 31 marca 2005 roku.Na początku nowego semestru akademickiego 2005 roku na wybranych uczelniach w całej Polsce odbędą się specjalne spotkania - Dni Kompanii Inicjatyw. Studenci będą mogli wziąć udział w seminariach z zakresu rozwijania kompetencji interpersonalnych, osobistych i menedżerskich, prowadzonych przez ekspertów-trenerów, a także w prezentacjach prowadzonych przez przedstawicieli Kompanii Piwowarskiej S.A. - specjalistów z działów produkcji, sprzedaży i marketingu. Prezentacje będą dotyczyły zagadnień związanych m.in. z zarządzaniem projektem, zastosowaniem nowoczesnych technologii w procesie produkcji oraz wprowadzaniem marek na rynek. Ponadto studentom zaprezentowane zostaną wyniki badania przeprowadzonego przez Instytut Badań Rynku i Opinii Publicznej SMG KRC, na temat tzw. miękkich kompetencji studentów. Dni Kompanii Inicjatyw odbędą się na Politechnice Łódzkiej, Politechnice Warszawskiej, Politechnice Białostockiej, Politechnice Poznańskiej, Politechnice Śląskiej, oraz w Szkole Głównej Handlowej i Wyższej Szkole Bankowości w Toruniu - czytamy w komunikacie prasowym.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"