Komunikacja wewnątrz firmy

Szefowie rzadko potrafią rozmawiać z pracownikami. Tylko około 1/3 z kilkunastu milionów aktywnych zawodowo Polaków w pełni ufa informacjom przekazywanym im przez pracodawców.

pr
pr
Udostępnij artykuł:

Według raportu „Czy ufamy pracodawcom?” przygotowanego przez firmę doradczą On Board PR na podstawie badań opinii społecznej PBS DGA, ponad 60% aktywnych zawodowo Polaków przyznaje, że nie zawsze ufa wiadomościom na temat zmian przekazywanym im przez kierownictwo lub zarząd firm, w których pracują.

Raport On Board PR wskazuje natomiast, że pracownicy znacznie wyżej oceniają uczciwość swoich firm wobec klientów. 61,2% aktywnych zawodowo Polaków jest przekonanych, że firmy, w których pracują są uczciwe wobec odbiorców swoich produktów.

„Przedsiębiorcy poświęcają znacznie więcej uwagi budowaniu zaufania i zrozumienia wśród klientów niż wśród swoich własnych pracowników” - komentuje Tomasz Turzyński z firmy doradczej On Board PR – „Zarząd firmy musi traktować pracowników jako istotnego partnera, nauczyć się tłumaczyć trudne zagadnienia i zachęcać do szczerego dialogu”

Badania potwierdzają, że istnieje zależność między pozycją zajmowaną w firmie a stopniem zaufania do wypowiedzi zarządu, managerów. Na przykład informacje o problemach firmy są w pełni wiarygodne aż dla 65,3% osób zajmujących stanowiska kierownicze. Jednocześnie poziom zaufania do tych informacji w grupie osób deklarujących swoją pozycję jako pracownicy umysłowi wynosi tylko 33,2%.

„Uzyskiwanie prawdziwych i zrozumiałych informacji nie powinno być przywilejem wąskiego grona pracowników” – radzi Tomasz Turzyński z On Board PR – „Na przykład: jeśli nie wszyscy w firmie korzystają z Intranetu, sieć nie może być wiodącym narzędziem komunikacji. Także sposób formułowania przekazów powinien być dostosowany do zainteresowań pracowników wszystkich szczebli”

Raport On Board PR „Czy ufamy pracodawcom?” jest następnym z serii opracowań dla środowiska biznesu. Ideą projektu jest analiza otoczenia komunikacyjnego i pomoc przedsiębiorcom różnych branż w planowaniu działań public relations. Dokument opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat.

pr
Autor artykułu:
pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online