Na sezon jesienny kanałowi udało zakupić się 20 koncertów gwiazdmuzyki światowego formatu. Widzowie będą mogli obejrzeć najlepszewystępy m.in. Paula McCartneya, Erica Claptona, Lionela Richie,Queen, Genesis czy Aha. Godzinny program z koncertami poprowadziWojciech Zamorski, a będzie on nadawany premierowo w soboty o20.00. Drugą z muzycznych propozycji TVS na jesień jest magazyn"Kocia muzyka" prowadzony przez Marcina Babko i Tomasza Brzozę(emisja w soboty popołudniu), w którym występować będą różniartyści, a całość realizowana będzie w scenerii gliwickiej fabrykidrutu.
Jesienią na antenie TVS pojawi się także program "Klaudiusz& Co." (emisja w soboty o 10.15). Były uczestnik "Big Brothera"będzie w nim przygotowywać potrawy razem z zaproszonymi gośćmi zeświata sportu. Inne nowości w ramówce to: teleturniej interaktywny"Kopalnia wiedzy" prowadzony przez Barbarę Mądry i Michała Wasika(dni powszednie o 18.35), informator kulturalny "Kulturysta",którego gospodarzem będzie Adam Złotorowicz (piątki 19.00),prowadzony przez Witolda Domanika magazyn "Biznes Silesia" będącyprzeglądem informacji ekonomicznych z terenu Śląska (poniedziałki22.35) oraz program publicystyczny "Śniadanie polityków", w którymMarek Czyż rozmawiać będzie o wydarzeniach mijającego tygodnia zpolitykami z regionu (soboty 10.45).

Zmiany obejmą także istniejące programy. Pojawią się dwadodatkowe fleszowe wydania dziennika "Silesia Informacje" - o godz.14.00 i 15.00, a wydanie o 17.45 zostanie przesunięte na 17.15 izmieni formułę. - Znajdą się w nim wiadomości połączone z rozmową zgościem - mówi nam Sławomir Zieliński, dyrektor programowy TVS. Wprogramie informacyjnym stacji mają pojawić się także pierwszewejścia reporterskie na żywo.
Modyfikacje ramówki nastąpią także rano. Morning show "Okno napołudnie" zaczynać się będzie o 9.00 (do tej pory o 10.00) i mapojawić się w nim więcej tematów aktualnych. - Będą też wydaniatematyczne np. dotyczące medycyny czy nieruchomości - mówi namZieliński. Przeniesienie programu spowoduje zmiany także wpopularnym "Radiu Silesia w TV" - audycja będzie mieć dwie części -pierwszą emitowaną od 7.00 do 9.00 (dotychczas do 9.45) i drugąnadawaną pomiędzy 11.10 a 12.00.

Stacja planuje także transmitowanie co jakiś czas biesiad zmuzyką śląską, trwają również prace nad sitcomem. Natomiast narazie odłożona została zapowiadana produkcja śląskiej telenoweli. -Szukamy wsparcia finansowego, serial to drogi projekt - tłumaczydyrektor programowy kanału. Niewykluczone, że TVS będzie pokazywaćnakręcone już filmy fabularne opowiadające o regionie. -Rozpoczynamy rozmowy ze studiami na temat repertuaru - dodajeZieliński.
W jesiennej ramówce znajdzie się zdecydowana większość programówdo tej pory emitowanych na antenie TVS. Z anteny "spadnie" jednaknp. prowadzony przez stylistę Sławomira Szczurka "Krzyk mody". -Region śląski nie ma ani tradycji związanej z modą, ani zapleczatwórczego do realizacji takiego programu - wyjaśnia Zieliński.Jesienią na antenie kanału nie pojawią się także magazyn "1 liga" i"Sportowe komentarze tygodnia". Nie będzie także kilku audycjiwprowadzonych w wakacje m.in. magazynów "Konik" czy "Ludzie imedycyna".

Z danych AGB Nielsen Media Research wynika, że średniaoglądalność TVS w okresie od 1 do 27 sierpnia br. wyniosła 8,4 tys.osób przy udziale w rynku na poziomie 0,17 proc. Rekordowa w 22.tygodniowej historii stacji była niedziela 24 sierpnia - tego dniaTVS oglądało przeciętnie 22,6 tys. widzów, co dało stacji 0,34proc. udziału i 23. miejsce w rankingu wszystkich polskichtelewizji.











