Tej jesieni stacja TVN emitowała kulinarne show w niedzielne wieczory o godz. 19:45 między 7 września a 23 listopada. W tym okresie średnia widownia 14. sezonu "MasterChefa" wyniosła 926 tys. osób, co przełożyło się na 6,84 proc. udziałów stacji TVN w gronie wszystkich widzów i 9,24 proc. w grupie komercyjnej 20-54 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
Spośród 12 odcinków programu, najwyższą oglądalność miały trzy ostatnie, które zgromadziły przed ekranem średnio 1,11 mln widzów. Finał kulinarnej rywalizacji zobaczyło średnio 1,28 mln osób. W trakcie całego sezonu "MasterChefa" widownia nie spadła poniżej 741 tys. osób (odcinek z 12 października).
Pod względem udziałów w rynku TVN w porze emisji "MasterChefa" zamykało podium w grupie wszystkich widzów, plasując się za prowadzonym w zestawieniu Polsatem i drugą w kolejności TVP1. W grupie komercyjnej TVN było wiceliderem za pierwszym, także wśród tej grupy wiekowej widzów, Polsatem.

"MasterChef" z mniejszą widownią niż przed rokiem
W porównaniu do wyników poprzedniej edycji "MasterChefa" z jesieni ubiegłego roku format z udziałem Magdy Gessler, Michela Morana i Przemysława Klimy stracił 106 tys. widzów.
Kto wygrał 14. edycję programu "MasterChef"?
Zwyciężczynią 14. edycji "MasterChefa" została Wiktoria Nawara, która poza statuetką i możliwością wydania książki kucharskiej zdobyła także 250 tys. zł.
Jurorami minionej edycji "MasterChefa" ponownie byli: Magda Gessler, Michel Moran i Przemysław Klima. Do obsady programu dołączyła także Julia Cichocka, zwyciężczyni 13. edycji show.

Wiosną bez "MasterChefa" w TVN. Stacja nie rezygnuje z formatu
Wiosną na antenie TVN nie pojawi się żadna z odsłon kulinarnego show. Stacja nie rezygnuje jednak z formatu – dowiedzieliśmy się w TVN.
W latach 2016–2023 stacja emitowała wiosną program "MasterChef Junior", a w dwóch ostatnich latach "MasterChef Nastolatki", w którym jurorem w pierwszej edycji był m.in. zmarły pod koniec kwietnia Tomasz Jakubiak.










