Koniec TVP Historia? Prezes TVP stawia na Discovery Historia

Prezes TVP Juliusz Braun poinformował, że Telewizja Polska prowadzi rozmowy na temat współpracy z kanałem Discovery Historia.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

- Partnerstwo z Discovery pozwoliłoby naszej tematyce wejść do ogólnoświatowego obiegu kanałów Discovery, pozwoliłoby też nam uzyskać pewne dodatkowe pieniądze na produkcję - powiedział wczoraj Juliusz Braun. Szczegółów współpracy jednak nie zdradził.

Kanał Discovery Historia nadaje od 2006 roku. Współwłaścicielem stacji do 2009 roku była Grupa TVN, która przygotowywała produkcję polską dla kanału. Kontent TVN do dziś można oglądać w Discovery Historia, ale umowa na wyłączną współpracę dotyczącą dostarczania zawartości przez TVN wygasa z końcem br.

Telewizja Polska od 2007 roku ma własny kanał historyczny - TVP Historia. Spółka nie jest zadowolona jednak z jego wyników i zastanawia się co z nim dalej zrobić: czy zmodyfikować jego formułę i zostawić dotychczasową nazwę, czy przekształcić go w stację TVP Dokument, który miałaby szerszą ofertę.

- Wszyscy mówią, że to jest ważny kanał, tylko nikt go nie chce oglądać - mówił Juliusz Braun - O ile w kanale Kultura pomiary oglądalności zawsze pokazują, że ktoś to ogląda (...), to w kanale TVP Historia niestety mamy całe takie pasma, w których nie da się zauważyć przy pomocy pomiarów statystycznych ani jednego widza - dodał.

Dane Nielsen Audience Measurement pokazują, że udział TVP Historia w lipcu br. wyniósł 0,09 proc. i wzrósł rok do roku o 193,8 proc. Zaś kanał Discovery Historia zanotował w zeszłym miesiącu trzy razy gorszy wynik - miał 0,03 proc. udziału.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii