Konsumenci oczekują wielokanałowego podejścia firm do obsługi klienta

Wraz z rosnącą liczbą dostępnych kanałów cyfrowych, rośnie liczba kanałów jakie konsumenci chcą wykorzystywać do kontaktowania się z firmami.

km
km
Udostępnij artykuł:

W celu uzyskania pomocy od firm coraz więcej konsumentów sięga po takie kanały jak social media, e-mail, czat online czy aplikacja mobilna. Jednocześnie ich wybór zależy od wielu czynników, takich jak wiek czy rodzaj sprawy.

Kilka takich różnic ilustruje tegoroczne badanie Dimension Data. Przykładowo osoby poniżej 35. roku życia wolą cyfrowe kanały obsługi klienta, takie jak social media czy mobilna aplikacja. Tymczasem osoby starsze preferują kanały analogowe typu telefon bądź "tradycyjne" narzędzia cyfrowe jak poczta e-mail.

grafika

Z kolei z badania The Northridge Group z sierpnia br. wynika, że najpopularniejszym kanałem kontaktu z firmą jeśli chodzi o sprawy związane z płatnościami pozostaje połączenie telefoniczne, na co wskazało ponad 50 proc. respondentów. Natomiast dla konsumentów chcących zostawić swój komentarz czy sugestię, popularniejszy od telefonu jest e-mail (35 proc.).

grafika
km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK