"Konsument" powraca

Synergia telewizji, radia i prasy

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Na co zwrócić uwagę podpisując umowę, czego wystrzegać się, a czego wymagać – o tym w drugiej edycji programu „Konsument”, który już 28 lutego br. pojawi się na antenie TVP2. Jednocześnie audycja emitowana będzie w Programie 1 Polskiego Radia

- Głównymi celami, jakie postawili sobie autorzy cyklu, jest podniesienie świadomości polskich konsumentów, co do przysługujących im praw, możliwości ich egzekwowania, a także popularyzacja właściwych wzorców konsumpcji. W przyjętej przez rząd „Strategii polityki konsumenckiej na lata 2004–2006” za nadrzędny cel postawiliśmy sobie stworzenie przyjaznego konsumentowi rynku. Kluczowym narzędziem do jego osiągnięcia będą przede wszystkim edukacja i informacja. Realizacja tych założeń nie jest możliwa bez współpracy z mediami – twierdzi dr Cezary Banasiński, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W porównaniu z pierwszą edycją programu widzów czekają zmiany, zwłaszcza w sposobie realizacji audycji. Program telewizyjny będzie miał charakter interwencyjny. Dziennikarze wyjaśnią problemy – także te zgłaszane przez widzów – i pomogą w ich rozwiązaniu.

Nowością będzie podział audycji na bloki, w których konsument znajdzie szczegółowe informacje o obowiązujących przepisach i możliwości dochodzenia roszczeń. W programie pojawi się również stały element „Niezbędnik konsumenta”, w którym prezentowane będą wyniki testów konsumenckich oraz kontroli produktów i usług przeprowadzonych przez Inspekcję Handlową.

Założeniem jest, by audycje docierały do jak najszerszego grona odbiorców. Stąd w każdym odcinku, obok rozmów ze specjalistami i felietonów przedstawiających realne problemy i sytuacje, pojawi się sonda uliczna oraz wyniki badań rynkowych. Będzie też miejsce na elementy humorystyczne: zaprezentowane zostaną fragmenty starych polskich komedii filmowych oraz skecze w wykonaniu Kabaretu Moralnego Niepokoju. W audycji telewizyjnej pojawi się nowy bohater - animowana postać, która podpowie konsumentom, do kogo zwracać się po pomoc.

Drugą edycję programu poprowadzi Dorota Wellman (obecnie dziennikarka TVP2 i tygodnika „Gala”; z wykształcenia polonista i historyk sztuki).

Przygotowując program „Konsument” sama wiele się nauczyłam. Poznałam swoje prawa, dowiedziałam się, gdzie szukać pomocy, uświadomiłam sobie, że nie jestem bezradna i mogę walczyć z nieuczciwością. To dzięki programowi uważnie czytam umowy, które podpisuję. „Konsument” to praktyczny poradnik dnia codziennego. Nie znudzi, nie znuży i pomoże uporać się z kłopotami. Pomagamy, interweniujemy. Stoimy po Państwa stronie - mówi Dorota Wellman.

Współautorem scenariusza jest Maciej Chmiel, producent m.in. prowadzonego w TVP2 przez Wojciecha Jagielskiego „Wywiadu z wampirem”, „Ulubionych kawałków” Marka Niedźwiedzkiego oraz „Mieszanych uczuć” Małgorzaty Domagalik.

Program „Konsument” emitowany będzie w każdy poniedziałek o godz. 17.15 począwszy od 28 lutego 2005 r., na antenie TVP2. Jednocześnie audycji dotyczącej tych samych problemów będzie można posłuchać w 1 Programie Polskiego Radia, w każdy poniedziałek o godz. 8.15. Audycji radiowej towarzyszyć będzie godzinny dyżur eksperta.

Ponadto, kontynuacją poruszanych problemów na antenie telewizyjnej i radiowej będą artykuły w dzienniku „Fakt”.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu