Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w sierpniu br. cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji) wyniosły 174 mln zł, o 25,2 mln zł więcej niż rok wcześniej. To wzrost o 17 proc.
W lipcu br. wzrost w skali roku cennikowych przychodów reklamowych czasopism wyniósł 5,9 proc. (zobacz szczegółowe dane). Natomiast w całym I półroczu br. magazyny faktycznie zarobiły z reklam - według szacunków Starlinka - 268,9 mln zł, o 15,2 proc. mniej niż rok wcześniej (więcej na ten temat).
W sierpniu br. zdecydowanie największy wzrost cennikowych wpływów reklamowych zanotowała „Kropka TV” - o 148,2 proc., czyli o 3,72 mln zł. Przypomnijmy, że ten tygodnik telewizyjny dostępny jest tylko w sklepach Biedronka, a wiosną br. większościowy udział pakietów jego wydawcy, spółki P&P, kupiło Edipresse Polska (przeczytaj o tym więcej).

Inny tv guide, „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer), cennikowo zarobił z reklam o 48 proc. (czyli o 2,74 mln zł) więcej niż przed rokiem. „Claudia” (G+J Polska) zanotowała wzrost wynoszący 46,6 proc. (1,53 mln zł), a „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) - 36 proc. (2,05 mln zł).
„Tele program” (Teleprogram) cennikowo zarobił więcej o 27,9 proc. (czyli o 1,07 mln zł) więcej niż rok wcześniej, „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) - o 27,9 proc. (903 tys. zł), a „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer) - o 21,6 proc. (739 tys. zł).
„Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował wzrost w wysokości 23,6 proc. (czyli 1,08 mln zł). Za to drugi tygodnik opinii w zestawieniu - „Wprost” - zarobił o 9.6 proc. (757 tys. zł) mniej niż przed rokiem.












