Ilu widzów ogląda drugi sezon "Krucjaty” w TVP2?

Trzy pierwsze odcinki drugiego sezonu „Krucjaty” ogląda średnio w TVP2 318 tys. widzów – wynika z danych Nielsena. Kryminalny serial TVP ma mniej widzów niż emitowane rok temu o tej samej porze „Polskie biesiady”. Start drugiej serii „Krucjaty” wypada także gorzej w porównaniu do debiutu pierwszego sezonu.

KML
KML
Udostępnij artykuł:
Ilu widzów ogląda drugi sezon "Krucjaty” w TVP2?

Drugi sezon „Krucjaty”, po trzech tygodniach emisji w czwartkowe wieczory o godzinie 21.50, ogląda na antenie telewizyjnej Dwójki średnio 318 tys. widzów, co daje stacji 3,5 proc. udziału w telewizyjnym rynku w gronie wszystkich widzów i 3,49 proc. w grupie komercyjnej 16-59 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

Jak dotąd najliczniejszą widownię, bo 372 tys. odbiorców, zgromadził drugi odcinek kryminalnego serialu, wyemitowany na antenie TVP2 19 września.  

"Krucjata" z mniejszą widownią niż “Polskie biesiady”

Jesienią ubiegłego roku TVP2 nadawała w czwartki o godz. 21.45 program „Polskie biesiady”. Muzyczny cykl, który początkowo był wakacyjną propozycją Dwójki na sobotnie wieczory, gromadził tak liczną widownię (średnio oglądało go 1,3 mln widzów), że jesienią na stałe znalazł się w ramówce Dwójki. 

Wówczas średnia widownia trzech odcinków „Polskich biesiad” emitowanych między 15 a 29 września ub.r, wyniosła 1,04 mln widzów, co przełożyło się 9,24 proc. udziału stacji w telewizyjnym rynku w grupie wszystkich widzów i 5,24 proc. w grupie komercyjnej 16-59.

Pierwszy sezon serialu „Krucjata” emitowany był wiosną 2023 r. na antenie TVP1 w piątki o godz. 20.35. Po trzech pierwszych odcinkach średnia oglądalność produkcji wyniosła 1,08 mln widzów. Przełożyło się to na 8,34 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 5,34 proc. w grupie 16-59. Druga odsłona serialu emitowana jest obecnie na antenie Dwójki w czwartkowe wieczory o godz. 21.50.

O czym jest serial „Krucjata”?

„Krucjata” to kryminalny serial TVP opowiadający o losach komisarza Jana Góry (ksywa Mandżaro) oraz jego współpracowników z wydziału zabójstw i terroru kryminalnego komendy stołecznej. Fabuła drugiego sezonu “Krucjaty” skupia się na przestępstwach związanych z narkomanią, a punktem wyjścia jest okrutne morderstwo ochroniarza supermarketu, gdzie chwilę po zabójstwie policja znajduje szesnaście kilogramów kokainy. W trakcie śledztwa szybko okazuje się, że nie chodzi tylko o porachunki narkotykowych gangów. Sprawa trafia w ręce znanego widzom z pierwszej serii  komisarza Luizjana (Tomasz Schuchardt) oraz młodego policjanta Bronka (Sebastian Dela), który z rodzinnych powodów w zwalczaniu narkobiznesu odnalazł sens w życiu. 

W obsadzie drugiego sezonu wystąpili m.in. Mirosław Haniszewski, Zofia Jastrzębska, Paulina Gałązka, Monika Pikuła, Marta Stalmierska. Drugi sezon, podobnie jak pierwszy, wyreżyserował Łukasz Ostalski, za zdjęcia odpowiadał Jeremi Prokopowicz, za scenariusz Wojciech Tomczyk, za charakteryzację Kinga Krulikowska. Do ekipy twórców dołączą m.in. scenografka Karina Baran i kostiumografka Dzvinka Kukul. 13-odcinkowy sezon dla TVP wyprodukowała firma Akson Stiudio.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą