Lenovo ze wzrostem wpływów o 7 proc.

Grupa Lenovo, pomimo wymagającej sytuacji biznesowej w skali globalnej spowodowanej pandemią koronawirusa, zanotowała dobre wyniki finansowe w ostatnim kwartale.

km
km
Udostępnij artykuł:
Lenovo ze wzrostem wpływów o 7 proc.

Przychody Grupy Lenovo w I kwartale roku finansowego wyniosły 13,3 mld USD, co stanowi wzrost o niemal 7% w ujęciu rok do roku (i o 10% r/r bez uwzględnienia wpływu kursów walut).

Dochód przed opodatkowaniem zwiększył się o 38% w porównaniu z tym samym kwartałem ubiegłego roku, do 332 mln USD, a dochód netto - o 31% w ujęciu rok do roku, do 213 mln USD. Podstawowy zysk na akcję wyniósł 1,80 centa SD, czyli 13,95 centa hongkońskiego.

grafika

- Nasze znakomite wyniki z ostatniego kwartału świadczą o tym, że firma Lenovo szybko odzyskała dynamikę rozwoju w obliczu pandemii i wykorzystuje nowe możliwości związane z pracą i edukacją zdalną oraz przyspieszeniem cyfryzacji. Podczas gdy świat zmaga się z nowymi wyzwaniami, w Lenovo koncentrujemy się na stabilnym rozwoju w naszych głównych obszarach działalności, a także dzięki nowym usługom i rozwiązaniom powstającym w ramach inteligentnej transformacji - powiedział Yang Yuanqing, prezes i dyrektor naczelny Lenovo.

grafika

Wchodząca w skład Lenovo Intelligent Devices Group (IDG) pozostaje głównym motorem dobrych wyników firmy. PC and Smart Devices Group (PCSD), jeden z dwóch działów IDG, odnotował dwucyfrowy wzrost przychodów w ujęciu rok do roku, do poziomu 10,6 mld USD. Dochód przed opodatkowaniem wyniósł 670 mln USD, co oznacza wzrost o 28% w ujęciu rok do roku, a rentowność wzrosła jeszcze o 1 pkt. proc., do nowego rekordowego poziomu 6,3%.

grafika

Wyniki z rynku PC przewyższyły pesymistyczne prognozy branżowe, a Lenovo utrzymało się na pierwszym miejscu na światowym rynku urządzeń PC (komputerów PC i tabletów). Solidny wzrost w ujęciu rok do roku (o 45%) firma odnotowała też w segmencie konsumenckim na całym świecie. Dzięki temu przychody wzrosły o 30% w regionie Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu oraz o 18% w Chinach. Dwucyfrowy wzrost firma odnotowała też w kategoriach szybko rozwijających się i premium, takich jak gaming, tablety, monitory oraz chromebooki. Imponującymi wynikami może się też poszczycić segment e-Commerce, którego przychody wzrosły o ponad 50% w ujęciu rok do roku.

grafika

Lenovo spodziewa się, że wysokie zapotrzebowanie na urządzenia PC utrzyma się w perspektywie długoterminowej. W związku z tym firma zamierza koncentrować się na innowacyjnych produktach, które dostosowują się do nowego otoczenia globalnego, umacnianiu ogólnoświatowego łańcucha dostaw w celu zaspokojenia szybko rosnącego popytu, dalszym rozwoju platformy e-commerce oraz na szybko rozwijających się segmentach z myślą o wzroście przewyższającym ogół branży i przodującej rentowności.

Drugi dział IDG, Mobile Business Group (MBG), choć zmagał się z następstwami COVID-19 oraz niekorzystnych kursów walut, zwiększył dynamikę rozwoju, a jego przychody wzrosły w ciągu ostatniego kwartału o 33%. Choć w ujęciu rok do roku przychody spadły, przerosły wyniki całości rynku w kluczowych regionach, takich jak Ameryka Łacińska, Ameryka Północna i Europa, a dział uzyskał też rekordowo duży udział w rynku w obu Amerykach.

grafika

Dział Data Center Group (DCG) powrócił na ścieżkę szybkiego wzrostu - przychody zwiększyły się o niemal 20%, do poziomu 1,6 mld USD, a rentowność poprawiła się w ujęciu rok do roku. Szczególnymi osiągnięciami może się pochwalić dział rozwiązań dla usługodawców chmurowych (poprzednio rozwiązań w hiperskali), który odnotował wzrost o ponad 30% w ujęciu rok do roku i ustanowił nowy rekord przychodów, dzięki wysokiemu zapotrzebowaniu na infrastrukturę chmury publicznej związanemu z większym wykorzystaniem usług cyfrowych podczas lockdownu wskutek pandemii COVID-19.

Dział Enterprise and SMB (poprzednio zwany działem rozwiązań niehiperskalowych) odnotował wzrost przychodów w ujęciu rok do roku, a w szczególności dwucyfrowy wzrost w segmentach szybko rozwijających się, takich jak infrastruktura zdefiniowana programowo i usługi oraz wysokowydajne systemy obliczeniowe (HPC). Firma spodziewa się w przyszłości długoterminowego wzrostu w segmencie rozwiązań dla usługodawców chmurowych.

grafika

Z kolei przychody Lenovo z oprogramowania i usług wzrosły o 38% w ujęciu rok do roku do ponad 1 mld USD i obecnie składają się na ok. 7,6% przychodów grupy. Przychody z inteligentnych rozwiązań IoT wzrosły o 39% w ujęciu rok do roku, z inteligentnej infrastruktury - o 16%, a inteligentnych rozwiązań branżowych - o 65%, na co wpłynęły rozwiązania dla inteligentnych miast w Chinach oraz do inteligentnej opieki zdrowotnej i telemedycyny w Ameryce Północnej. Przychody z usług powiązanych wzrosły o 32% w ujęciu rok do roku, z usług zarządzanych (w tym w szybko rozwijającym się segmencie Device as a Service) - o 48% r/r, a z rozwiązań - o 54% r/r.

grafika
km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"