"Ciche Wieczory" będą stopniowo wdrażane od 2 kwietnia, we wszystkich 194 placówkach Lidla w Irlandii i Irlandii Północnej. W każdy wtorek w godzinach 18-20 w sklepach nie będą emitowane głośne reklamy ani komunikaty z megafonów, wyłączona zostanie także muzyka i dźwięk skanerów przy kasach. Oświetlenie placówek będzie słabsze, a osoby z autyzmem będą mogły robić zakupy z psami przewodnikami, będą również uprzywilejowane w kolejkach do kas. Klienci otrzymają również mapki sklepu, dzięki którym łatwiej znajdą konkretne produkty.
Pomysł przeszedł w ubiegłym roku fazę pilotażu w kilku irlandzkich sklepach Lidla i spotkał się z ciepłym przyjęciem wśród klientów.

Lidl zachęca lokalne organizacje pomagające osobom z autyzmem do prowadzenia kampanii informacyjnych na temat schorzenia w czasie trwania "Cichych Wieczorów".











