Lidl i Nestlé zwiększyły wydatki reklamowe, mocno w dół Orange i T-Mobile (TOP 10)

W I połowie br. o 30-40 proc. wzrosły cennikowe wydatki reklamowe Nestlé Polska i Lidl Polska, za to mocno obcięły je PTK Centertel i T-Mobile Polska. Mniej niż rok wcześniej wydały też Aflofarm, Unilever Polska i drobni reklamodawcy.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wydatki reklamowe Aflofarmu w telewizji, radiu i prasie od stycznia do czerwca br. wyniosły 422,7 mln zł. To o 74,3 mln zł, czyli 15 proc., mniej niż rok wcześniej. W minionym półroczu firma zdecydowanie, o ok. 100 mln zł, ograniczyła wydatki reklamowe w radiu, przenosząc je w dużym stopniu do telewizji (przeczytaj o tym więcej).

Cennikowy budżet reklamowy Unilever Polska zmalał w skali roku o 9,5 proc., czyli 26,3 mln zł. Za to wydatki Procter & Gamble DS Polska wzrosły o 14 mln zł (to 7,7 proc. w górę), a L'Oreal Polska - o 18,7 mln zł (12,3 proc.).

Mocno cennikowe budżety marketingowe zredukowały PTK Centertel (operator sieci Orange) oraz T-Mobile Polska (operator T-Mobile i Heyah, do niedawna działający pod nazwą Polska Telefonia Cyfrowa). Wydatki Centertela zmalały w skali roku o 37,1 proc. (czyli 118,5 mln zł), co można tłumaczyć wysokimi nakładami w I połowie ub.r., kiedy promowany był rebranding TP na Orange. Przy czym w maju i czerwcu br. firma reklamowała swoją nową taryfę pre-paidową NJU.mobile (przeczytaj więcej o tej kampanii i zobacz spoty).

Budżet reklamowy T-Mobile Polska zmalał o 41,5 proc. (czyli 121 mln zł). Na początku br. zaledwie po kilku dniach operator musiał wstrzymać kampanię Heyah z powodu masowych protestów przeciw wykorzystaniu w niej wizerunku Lenina (przeczytaj o tym więcej) i dopiero po dwóch miesiącach zastąpił ją reklamami z bobasami i diabłem (obejrzyj je). Redukcję budżetu reklamowego firma zapowiadała już w marcu, kiedy zaczynała kampanię promującą jej odświeżony wizerunek (więcej na ten temat).

Z kolei Polkomtel cennikowo wydał na reklamy o 4,2 proc. (czyli 7,4 mln zł) mniej niż w I połowie ub.r. W minionym półroczu ofertę tego operatora zaczęli reklamować wynalazcy przeprowadzający zabawne eksperymenty (przeczytaj o tym więcej), a w jednej kampanii jako „tani celebryta” pojawił się prezenter Polsatu, Maciek Rock (zobacz to). Zmalały też cennikowe budżety drobnych reklamodawców - o 8 proc., czyli 17,8 mln zł.

Za to Lidl Polska cennikowo przeznaczył na reklamy 42,1 proc. więcej niż przed rokiem (to wzrost o 50,7 mln zł). Firma od roku w cotygodniowych odsłonach prowadzi intensywną kampanię z udziałem kucharzy Pascala Brodnickiego i Karola Okrasy, do których w marcu br. dołączył cukiernik Paweł Małecki (więcej na ten temat). Natomiast wydatki Nestlé Polska zwiększyły się o 30,1 proc., czyli 37,1 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"