LinkedIn ma urosnąć reklamowo. Dzięki wideo i narzędziom AI

LinkedIn ma zwiększać przychody z reklam do 11,3 mld dol. w 2027 r. – wynika z szacunków World Advertising Research Center. Wzrost mają napędzać wideo, integracja z CTV i narzędzia AI dla marek.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
LinkedIn ma urosnąć reklamowo. Dzięki wideo i narzędziom AI
LinkedIn zwiększy wpływy reklamowe

W 2025 r. przychody reklamowe LinkedIn mają sięgnąć 8,2 mld dol., co oznacza wzrost o 18,3 proc. rok do roku. W kolejnych latach WARC prognozuje 9,7 mld dol. w 2026 r. i 11,3 mld dol. w 2027 r.

Platforma należy do Microsoftu i celuje w segment B2B, łącząc twórców, marketerów i odbiorców biznesowych.

Rosną płatne subskrypcje premium

Autorka raportu, Celeste Huang z WARC Media, zwraca uwagę, że choć LinkedIn odpowiada za niewielką część całościowych przychodów Microsoftu, to jego biznes reklamowy rośnie szybciej niż u średnich konkurentów. Według WARC Snapchat ma w tym roku osiągnąć 6 mld dol. z reklam, Pinterest 4,2 mld dol., a Reddit 2,2 mld dol.

Huang podkreśla, że rosną płatne subskrypcje premium, a inwestycje w twórców B2B, formaty wideo i kampanie CTV przynoszą efekty. Te obszary mają wspierać dalsze zwiększanie przychodów z reklam, które według prognoz będą rosnąć do 2027 r.

Raport pokazuje także, które branże najwięcej wydają na reklamy w serwisie. Największe budżety kierują kategorie biznesowe i przemysłowe, dalej technologie i elektronika, sektor publiczny i non profit, a na końcu detal. Handel detaliczny odpowiada zaledwie za ok. 2 proc. przychodów reklamowych LinkedIn.

Na tle całego rynku wyróżniają się firmy tworzące rozwiązania generatywnej AI. Przeznaczają one średnio 12 proc. budżetów cyfrowych na LinkedIn, podczas gdy średnia dla pozostałych kategorii wynosi 3 proc. – wynika z danych Sensor Tower cytowanych w raporcie.

W 2024 r. platforma uruchomiła reklamy wideo zasilane AI i wydarzenia na żywo. Wkrótce po wdrożeniu liczba uploadów wideo wzrosła o 36 proc. rok do roku, a sama kreacja wideo urosła o 100 proc. LinkedIn uzyskał akredytację MRC dla metryk wideo, wdrożył pionowy feed na wzór TikToka i nawiązał współpracę z Adobe, aby ułatwić marketerom B2B i influencerom biznesowym tworzenie treści. Serwis ma ponad miliard zarejestrowanych użytkowników, a reklamy docierają do ok. 350 mln aktywnych miesięcznie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?