LinkedIn powołuje pierwszą dyrektorkę ds. marki

LinkedIn powołuje pierwszą w swojej historii dyrektorkę ds. marki (chief brand officer). Za działania w obszarze brandu i marketingu konsumenckiego odpowiadać będzie Heather Freeland, która przechodzi z Adobe.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
LinkedIn powołuje pierwszą dyrektorkę ds. marki
LinkedIn

W tej roli Heather Freeland ma nadzorować komunikację marki i marketing konsumencki. Serwis społecznościowy dla profesjonalistów chce w ten sposób wynieść swoją komunikację "na wyższy poziom".

Heather Freeland przechodzi z Adobe, gdzie przez blisko trzy lata pełniła funkcję chief brand officer, a równolegle zasiadała w CMO Advisory Council przy Spotify. Będzie raportować do Jessiki Jensen, dyrektorki ds. marketingu i strategii w LinkedIn.

Freeland była też m.in. dyrektorką zarządzającą w firmie PR Widmeyer Communications, a także przez ponad sześć lat wiceprezeską w Digitas. W 2008 roku dołączyła do MTV Networks Digital, obejmując stanowisko general managera w obszarze sieci reklamowych.

Dwa lata później została wiceprezeską ds. marketingu i rozwoju sprzedaży w tej samej spółce, gdzie stworzyła dział strategii i marketingu cyfrowego oraz współprowadziła zespoły marketingu produktowego.

Następnie pracowała jako CMO i wiceprezeska ds. marketingu marki w platformie ecommerce Gilt City, a później przez siedem lat kierowała globalną komunikacją marketingową w Meta. Była założycielką wewnętrznej, globalnej agencji kreatywno-cyfrowej The Guild, odpowiadając za działania kreatywne, strategię marki, programy marketingowe oraz zarządzanie projektami. Stała także za uruchomieniem takich rozwiązań, jak reklamy mobilne, reklamy w News Feedzie, Custom Audiences czy reklamy wideo.

W 2019 roku dołączyła do Lyft, gdzie jako wiceprezeska ds. marketingu odpowiadała za marketing marki, produktowy, partnerski, kreatywny oraz operacje marketingowe w ramach wszystkich linii biznesowych – od przewozów po rowery i hulajnogi. Do Adobe przeszła w 2022 roku.

LinkedIn odnotował w II kwartale br. 9-proc. wzrost przychodów rok do roku. Serwis zgromadził już 1,2 mld członków, notując cztery kolejne lata dwucyfrowego wzrostu liczby użytkowników. Według Microsoftu, właściciela LinkedIn, w tym roku liczba komentarzy wzrosła o ponad 30 proc., a liczba przesłanych wideo – o ponad 20 proc. W kwietniu firma poinformowała, że LinkedIn Premium odnotował 75 proc. wzrost liczby subskrybentów kwartał do kwartału (w okresie do 31 marca).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie