Loom i Hackpad przejęte przez Dropboksa

Oferująca usługi przechowywania plików w chmurze firma Dropbox stała się właścicielem aplikacji Loom oraz Hackpad.

tp
tp
Udostępnij artykuł:
Loom i Hackpad przejęte przez Dropboksa

Twórcy Dropboksa kontynuują swoją strategię, w ramach której skupiają się na treściach, które użytkownicy umieszczają w chmurze. Dwie przejęte przed kilkoma dniami aplikacje mają pozwolić usprawnić i rozbudować obecne już tutaj mechanizmy.

Loom do tej pory był samodzielnym serwisem pozwalającym użytkownikom przechowywać zdjęcia i materiały multimedialne na 5-gigabajtowych, wirtualnych dyskach. Usługa wyróżniała się rozbudowanymi aplikacjami oraz dużym naciskiem na zarządzanie oraz edycję fotografii. Wraz z przejęciem przez Dropboksa, twórcy zablokowali możliwość rejestracji. Loom ma zostać ostatecznie zamknięty 26 maja. Zespół rozwijając platformę zajmie się natomiast udoskonalaniem galerii zdjęć Carousel, którą Dropbox zaprezentował kilka tygodni temu (więcej na ten temat).

grafika

Hackpad jest również usługą w dużym stopniu bazującą na aplikacji mobilnej. Pozwala ona na jednoczesną edycję dokumentów przez kilku użytkowników. W przeciwieństwie do Loom, serwis nie zostanie zamknięty i będzie dalej funkcjonował w sposób normalny. Sama funkcja pracy nad dokumentami w grupie najprawdopodobniej pojawi się niebawem w Dropboksie.

Firma nie ujawniła szczegółów finansowych transakcji. Nie pojawiły się również żadne konkretne zapowiedzi dotyczące wykorzystania obu platform w przyszłości.

tp
Autor artykułu:
tp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały