LPP otworzyło salon Reserved w Bośni i Hercegowinie

Firma odzieżowa LPP otworzyła swój pierwszy salon marki Reserved w Banjla Luce. Tym samym polski producent debiutuje w Bośni i Hercegowinie. To już 24. rynek, na której działa gdańska spółka.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
LPP otworzyło salon Reserved w Bośni i Hercegowinie

Firma odzieżowa LPP otworzyła swój pierwszy salon marki Reserved w Banjla Luce. Tym samym polski producent debiutuje w Bośni i Hercegowinie. To już 24. rynek, na której działa gdańska spółka.

Banja Luka to jedno z dwóch największych miast w Bośni i Hercegowinie, zamieszkiwane przez około 200 tys. mieszkańców.

LPP otworzyło salon w centrum handlowym Delta Planet. Ma on 5,5 tys. mkw powierzchni. Pod koniec marca zadebiutowały tam marki Mohito, House i Cropp, a w kolejnym miesiącu dołączyły do nich pozostałe brandy LPP. Oficjalne otwarcie salonu flagowej marki polskiego producenta – Reserved odbyło się 25 kwietnia. Na łącznej powierzchni 2 306 mkw. sprzedawany jest asortyment damski, męski i dziecięcy.

- Debiut w Bośni i Hercegowinie to kolejny krok w celu umacniania naszej pozycji w regionie. Mamy już doświadczenia z rynków sąsiednich, gdzie nasze marki cieszą się coraz większą popularnością i notują dynamiczne wzrosty sprzedaży. To skłoniło nas do stawiania odważnych kroków i zaprezentowania w tym kraju oferty wszystkich pięciu marek LPP. Wierzę, że rozpoznawalność naszych brandów w tym regionie stanie się mocnym wsparciem dla debiutującego w Banja Luce formatu centrum handlowego – komentuje Sławomir Łoboda, wiceprezes LPP.

Ekspansja gdańskiej spółki na Bałkanach rozpoczęła się w 2007 roku od debiutu w Rumunii. Rok później LPP uruchomiło pierwsze salony w Bułgarii. Obecnie ta część Europy jest jednym z kluczowych obszarów pod względem rozwoju sieci stacjonarnej polskiej firmy. We wrześniu ub. r. LPP otworzyło salony w Słowenii – piątym z kolei rynku na Bałkanach. O ważnej roli regionu świadczy także dynamiczny przyrost powierzchni. Tylko w ostatnim kwartale 2018 roku polski producent odzieży zwiększył powierzchnię swoich salonów na Bałkanach o ponad 5 tys. mkw. w Serbii oraz ponad  4 tys. mkw. w Rumunii.

LPP planuje dalszy rozwój sieci salonów na Bałkanach. Spółka podkreśla, że to ważny region również w kontekście rozwoju sprzedaży e-commerce grupy. Obecna skala działalności LPP w tym regionie wymaga wsparcia centrum dystrybucyjnego, dlatego spółka zdecydowała się na wynajęcie magazynu w Rumunii. Zgodnie z planem nowe centrum dystrybucyjne zostanie uruchomione do końca 2019 roku. Docelowo ma wesprzeć rozwój e-commerce LPP w Europie Południowo-Wschodniej. Miesiąc temu polski producent poszerzył też zasięg sprzedaży internetowej o Chorwację.

Spółka planuje jeszcze w tym roku zadebiutować w Finlandii – będzie to pierwszy dla LPP rynek Europy Północnej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"