10 polskich miast uwolniło się od bezrobocia

Już w dziesięciu polskich miastach bezrobocie wynosi mniej niż 5procent. Spadło poniżej tzw. naturalnego wskaźnika, za który uznajesię poziom 4-5 proc.

kk-pap-Rz
kk-pap-Rz
Udostępnij artykuł:

Pracy nie ma więc tam mniejszy odsetek ludności niż w wielustolicach zachodniej Europy, informuje "Rzeczpospolita".

W Sopocie bez pracy pozostaje już tylko 2,4 proc. mieszkańców; wGdyni - 2,6 proc. Kolejne miejsca zajmują Poznań (3,0 proc.),Warszawa (3,1 proc.), Katowice (3,4 proc.), Gdańsk i Kraków (po 3,9proc.). W granicach "naturalnego wskaźnika" mieszczą się jeszczeOlsztyn (4,5 proc.), Krosno (4,7 proc.) i Wrocław (4,8 proc.).

- "Oznacza to, że w tych miastach problem ze znalezieniem pracyspadł praktycznie do zera, komentuje Krzysztof Pater, były ministerpracy. - W rejestrach bezrobotnych pozostali jedynie ci, którzyzmieniają pracę, lub w ogóle nie chcą jej podejmować".

Jeszcze kilka miesięcy temu liderem na tej liście była Warszawa- miała najniższe bezrobocie w kraju. Inne miasta jednak obniżająje skuteczniej. W Gdyni w ciągu roku spadło o 3,4 punktyprocentowe, w Sopocie - o 2,6 pkt., w Poznaniu - o 2,1 pkt., a wstolicy - o 1,6 pkt. proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?
Materiał reklamowy

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji