13,3 mln funtów kary dla EE i Virgin Media za zawyżanie opłat od użytkowników

Ofcom, brytyjski regulator rynku telekomunikacyjnego nałożył 13,3 mln funtów kary na operatorów EE  i Virgin Media za naliczanie zbyt wysokich opłat użytkownikom rezygnującym wcześniej z umów na internet i usługi telefoniczne. Virgin zapowiada odwołanie do wyższej instancji.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
13,3 mln funtów kary dla EE i Virgin Media za zawyżanie opłat od użytkowników

W postępowaniu wyjaśniającym Ofcom ustalił, że EE i Virgin Media – operatorzy oferujący w Wielkiej Brytanii usługi związane z telefonią, internetem oraz telewizją kablową nieprawidłowo rozliczali niektórych swoich klientów.

W wypadku obu firm sprawa dotyczy użytkowników, którzy postanowili zakończyć umowę z dostawcą wcześniej niż przewidywał to kontrakt. W takich wypadkach operator miał prawo do doliczenia dodatkowych opłat.

Według Ofcom okazało się, że obaj operatorzy pobierali od klientów zbyt wysokie kwoty. W wypadku EE poszkodowanych użytkowników było ok. 400 tys., którzy stracili w sumie ponad 4,3 mln funtów. Natomiast Virgin Media pobrał 2,8 mln funtów za dużo od ok. 82 tys. klientów.

Regulator postanowił obciążyć obie firmy karami, które w sumie sięgają 13,3 mln funtów. 6,3 mln ma zapłacić EE, natomiast w wypadku Virgin Media kara sięga 7 mln funtów.

Spółka Virgin nie zgodziła się z decyzją Ofcom podkreślając, że nieprawidłowości dotyczyły jedynie 1,5 proc. klientów, a ich straty zostały już przez firmę wyrównane. Firma zapowiada odwołanie do brytyjskiego sądu apelacyjnego.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe