43 proc. telewizorów podłączonych w Polsce do internetu to Samsung Smart TV, LG NetCast przed Sony Bravia

Prawie 43 proc. Polaków w wieku 18-49 lat mających telewizor korzysta z odbiorników Samsung Smart TV. Telewizory LG NetCast mają 19 proc. udziału, a odbiorniki Sony Bravia - 12 proc.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Udział Samsunga (z linią Smart TV) w polskim rynku telewizorów podłączonych do internetu wzrósł od czerwca ub.r. do sierpnia br. o 4,7 pkt proc. - z 38,2 do 42,9 proc. LG NetCast zanotował wzrost wynoszący 0,8 pkt proc. (18,2 do 19 proc.), a Sony Bravia - wzrost o 1,2 proc. (z 10,9 proc. do 12,1 proc.). Ci trzej producenci mają w tym segmencie łącznie 74-procentowy udział.

Wzrosły też udziały telewizorów Panasonic Viera Cast (z 6,9 do 7,8 proc.), Philips NetTV (z 5,5 do 8 proc.) i Sharp Aquos Net+ (z 2,2 do 3,1 proc.). Za to spadek zanotowały odbiorniki Toshiba Places - z 3,3 do 2,3 proc.

Już tylko 2,7 proc. Polaków mających telewizor podłączony do sieci nie potrafi wymienić jego marki - przed rokiem było to 8,7 proc. respondentów.

grafika

Badanie zostało zrealizowane przez Pentagon New Media oraz Best Content w dniach 22-27 sierpnia br. roku na grupie N= 1 006 osób, przy wykorzystaniu techniki CAWI, tj. ankiety internetowej. Próba dobierana była kwotowo i jest reprezentatywna pod względem płci i wieku dla mieszkańców Polski w wieku 18-49 lat.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski