562 mln zł wyniosły obroty branży badawczej w 2012 r., ACNielsen liderem

W 2012 roku obroty 16 firm badawczych, które wzięły udział w audycie Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku (OFBOR), wyniosły ponad 562 mln zł, co oznacza spadek o blisko 5 proc. w stosunku do roku 2011.

km
km
Udostępnij artykuł:

"Tabela rankingowa wyników sprzedaży agencji badawczych za rok 2012 nie poddaje się jednoznacznej interpretacji. Wyniki agencji są mocno zróżnicowane, dostrzegamy zarówno spadki, jak i wzrosty obrotów poszczególnych firm. Należy zwrócić uwagę, że łączny wynik audytu prezentuje największy spadek w historii branży badawczej. Również po raz pierwszy w historii audytu widzimy zmianę na miejscu lidera rankingu, na którym firma ACNielsen zastąpiła Millward Brown" - czytamy w komunikacie zarządu OFBOR przesłanym do portalu Wirtualnemedia.pl.

 

*) Firma TNS Polska powstała w 2012 r. w rezultacie połączenia TNS OBOP i TNS Pentor. Jako punkt odniesienia w obliczaniu zmiany wyniku finansowego w roku 2012 przyjęto połączone obroty obydwu firm w roku 2011.**) Od roku 2012 firma IPSOS przejęła operacje firmy Synovate. Brak pełnych danych finansowych firm IPSOS i Synovate z 2011 roku uniemożliwia obliczenie poziomu wzrostu przychodów IPSOS w roku 2012.***) Firma nie brała udziału w audycie za rok 2011.****) Różnica rynku w stosunku do roku 2011 (w oparciu o obroty 14 firm, które wzięły udział w audytach za 2011 i 2012 rok).

grafika

 

grafika
grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska