76 proc. Polaków nie chce płacić abonamentu

Dwie trzecie Polaków (66 proc.) nie ufa mediom publicznym, a jeszcze więcej (72 proc.) twierdzi, że nie są niezależne - wynika z badania „Media publiczne w oczach Polaków" przeprowadzonego przez Instytut Nauk Społeczno-Ekonomicznych.

pr
pr
Udostępnij artykuł:

Tylko 45 proc. odpowiedziało pozytywnie na pytanie: „czy media publiczne są potrzebne", więcej - 48 proc. - stwierdziło, że nie. 7 proc. nie miało zdania.

68 proc. ankietowanych nie jest zadowolonych z programu oferowanego im przez media publiczne. 27 proc. akceptuje ofertę programową.  74 proc. uznaje działalność mediów publicznych za nieważną, a „80 proc. jest przekonanych, że oferta programowa mediów publicznych nie jest atrakcyjniejsza od mediów komercyjnych”.

64 proc. opowiada się za finansowaniem mediów publicznych z reklam (przeciwko temu pomysłowi jest 33 proc.). Aż 76 proc. nie chce płacić abonamentu, a 86 proc. same zasady płatności abonamentu ocenia jako nieuczciwe. Jedna trzecia przyznała się do płacenia abonament.

Badanie zostało przeprowadzone 21 października 2012 r. przez Instytut Nauk Społeczno-Ekonomicznych, na zlecenie TOK FM, na próbie 860 dorosłych osób.

pr
Autor artykułu:
pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana