84 proc. bogatych Polaków kupuje dobra luksusowe

84 proc. Polaków zarabiających powyżej 3,7 tys. zł miesięcznie kupuje dobra luksusowe – wynika z badania KMPG. Najczęściej uzasadniają to wysoką jakością tych produktów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Wśród Polaków zarabiających miesięcznie powyżej 3,7 tys. zł brutto aż 84 proc. kupuje dobra luksusowe, przy czym połowa robi to przynajmniej raz na kwartał. Najczęściej takie produkty nabywają osoby o miesięcznych dochodach przekraczających 20 tys. zł brutto.

grafika

Stosunkowo niewielka grupa bardzo dobrze zarabiających Polaków – ok. 10 proc. – kupuje dobra luksusowe za granicą.

grafika

Zamożni Polacy nabywają dobra luksusowe przede wszystkim ze względu na ich wysoką jakość. Mały wpływ na ich decyzje w tym zakresie ma wizerunek znanych osób promujących określone produkty.

grafika

Marki luksusowe najbardziej kojarzą się bogatym Polakom właśnie z wysoką jakością, a nieco słabiej – z prestiżem i wysoką ceną.

grafika

Badanie popularności dóbr luksusowych wśród zamożnych Polaków zostało zrealizowane w grudniu 2009 roku i styczniu bieżącego roku przez firmę badawczą Norstat na zlecenie KMPG. Wywiady telefoniczne (CATI) i internetowe (CAWI) objęły 250 osób z całego kraju , z których 41 proc. zarabia miesięcznie od 3,7 tys. do 7,1 tys. zł brutto, 40 proc. – od 7,1 tys. do 20 tys. zł brutto, a 19 proc. – powyżej 20 tys. zł brutto.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?