ABI: sprzedaż telewizorów 3D przyśpieszy w 2013 r.

Rynkowi telewizji 3D najbliższe kilka lat zajmie zdobywanie pozycji i gromadzenie bazy treści i urządzeń (telewizory i odtwarzacze Blu-ray).

km
km
Udostępnij artykuł:

Firma ABI Research prognozuje, że rynkowy wzrost zacznie przyśpieszać w 2013 roku, a w roku 2015 na całym świecie sprzedanych zostanie około 50 milionów telewizorów 3D.

grafika

"Rynek telewizji 3D rozwija się szybciej niż przypuszczano. Panował powszechny sceptycyzm co do tego czy modele produkcyjne będą tak szybko dostępne. Tymczasem do czerwca wielu producentów telewizorów miało w swoich ofertach modele 3D. Większość takich odbiorników będzie posiadała łączność z internetem" - stwierdził Michael Inouye, analityk ABI.

Firma badawcza ocenia, że w największej mierze do rozwoju rynku przyczyniły się filmy 3D i konsumenci gotowi płacić więcej za możliwość oglądania treści w trójwymiarze. Producenci telewizorów, szukający zróżnicowania i powodów dla zaoferowania droższych produktów, zauważyli szansę na przeniesienie kinowego doświadczenia na mniejsze ekrany.

Jednocześnie ABI dostrzega kilka czynników hamujących. "Niestety filmy 3D w kinie nie zawsze wypadają tak samo dobrze na ekranach telewizorów. Problemy są też przy programach sportowych, zwłaszcza w przypadku dyscyplin rozgrywanych na dużych arenach" - powiedział Inouye.

Inną barierę stanowią ceny. "Poza tym, że same telewizory 3D są drogie, to specjalne okulary mogą kosztować nawet 150 dolarów za parę. A okulary różnych producentów są niekompatybilne" - stwierdził Jason Blackwell, dyrektor w ABI.

Według firmowych analityków, dla technologii 3D ważnym segmentem są gry. Ogromna liczba konsumentów na świecie posiada konsole, a XboX 360 i PS3 oferują wsparcie dla treści 3D. W przypadku produktu Sony dochodzi jeszcze obsługa 3D Blu-ray.

"Wszystko wygląda dobrze w HD, ale nie wszystko wygląda lepiej w 3D. Producenci treści powinni być wybiórczy w kwestii tytułów jakie decydują się wydać w trójwymiarze" - powiedział Blackwell.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"