Agencje reklamowe mówią „nie” pracy dla sektora paliw kopalnych

Grupa tysiąca agencji reklamowych podpisała wspólną deklarację odrzucenia potencjalnych propozycji pracy dla firm z branży paliw kopalnych, tzw. Big Oil.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Agencje reklamowe mówią „nie” pracy dla sektora paliw kopalnych

Clean Creatives, wielokrotnie nagradzana grupa prowadząca kampanię przeciwko aktywności sektora paliw kopalnych w reklamie i PR, w Dniu Ziemi ogłosiła deklarację1000 agencji kreatywnych z całego świata. Zobowiązały się one do odrzucenia propozycji przygotowywania  kampanii reklamowych dla sektora Big Oil. Sygnatariuszami deklaracji zostali Mother New York i Lucky Generals, a także Allison i Gale.

W ramach nagłośnienia swojej inicjatywy, Clean Creatives przygotował prześmiewczy spot na Dzień Ziemi

W ciągu ostatnich trzech lat Clean Creatives była aktywna na polu nagłaśniania szkodliwych działań firm z branży paliw kopalnych, których celem jest kształtowanie opinii publicznej za pośrednictwem takich narzędzi jak dezinformacja i greenwashing. Big Oil przygotowywał te kampanie z agencjami reklamowymi i PR. Jak opisuje Clean Creatives, są to Omnicom Group, WPP, Interpublic Group (IPG), Publicis Groupe, Dentsu i Havas.

Big Oil to potoczna nazwa grupy największych prywatnych firm naftowych na świecie. Na tej liście wymienia się Shell, BP, ExxonMobil, TotalEnergies czy Chevron Texaco.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek