Agora nie zdradza ile osób płaci za newsy w internecie. Bartosz Hojka: dynamika wzrostu jest mniejsza

Agora zamierza uruchomić własną platformę technologiczną do sprzedaży subskrypcji „Gazety Wyborczej”. - Ma on zastąpić model rozwijany dotąd wspólnie z systemem Piano - mówi Wirtualnemedia.pl Bartosz Hojka, prezes Agory.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

W poniedziałek Grupa Agora opublikowała wyniki finansowe za I kwartał br. W kwartalnym raporcie zabrakło jednak danych dotyczących liczby subskrybentów cyfrowych wydań „Gazety Wyborczej”. Informacje na ten temat nie padły także w trakcie konferencji poświęconej wynikom wydawcy.

- Liczba subskrybentów stale rośnie i obecnie jest wyższa niż ta, którą podawaliśmy na koniec ub. r. - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Bartosz Hojka, prezes Agory - Trzeba jednak zaznaczyć, że dynamika tego wzrostu jest mniejsza od notowanej w poprzednim kwartale - dodaje.

Na koniec IV kwartału ub. r. liczba użytkowników korzystających z płatnego dostępu do treści w „GW” wyniosła 54,9 tys. Oznaczało to gwałtowny wzrost w porównaniu z III kwartałem, w którym liczba subskrypcji osiągnęła poziom 21,2 tys.  (więcej na ten temat).

Hojka zastrzega, że spółka nie będzie podawała informacji na temat wielkości cyfrowej sprzedaży „GW” aż do końca tego roku.

- Podobnie jak czyni to obecnie większość wydawców w najbliższych miesiącach Agora będzie pracować nad pełnym wdrożeniem własnej platformy technologicznej związanej ze sprzedażą subskrypcji treści. Ma on zastąpić model rozwijany dotąd z sukcesami wspólnie z systemem Piano - zapowiada Hojka.

- Konsekwencją tej strategii mogą być przejściowe zmiany w liczbie subskrybentów, dlatego podjęliśmy decyzję o tym, że liczbę cyfrowych prenumerat „GW” podamy pod koniec br. Nie zmienia to jednak naszego planu zakładającego osiągnięcie do końca 2016 r. liczby 75 tys. płatnych subskrypcji „GW” - zaznacza prezes Agory.

Nina Graboś, dyrektor komunikacji korporacyjnej Agory, zapewnia Wirtualnemedia.pl, że budowa własnej platformy dystrybucji treści nie oznacza jednak końca współpracy z Piano Media.

- Piano będzie mogło nadal sprzedawać „Gazetę Wyborczą” w ramach swojej szerokiej oferty subskrypcji tytułów pochodzących od różnych wydawców. Stopniowo przestanie być jednak jednym z głównych kanałów dystrybucji „GW”. Muszę zaznaczyć, że bez zmian pozostanie współpraca z Piano dotycząca sprzedaży innych naszych wydawnictw - wyjaśnia Graboś

Sprzedaż cyfrowych prenumerat „GW” odbywa się za pośrednictwem kilku różnych kanałów dystrybucji - własnej platformy Agory, systemu Piano Media, księgarni internetowej Publio.pl oraz aplikacji mobilnych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe