Akcja społeczna PWN

"Potrzebna encyklopedia" ogólnopolska akcja społeczna Wydawnictwa Naukowego PWN

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Wydawnictwo Naukowe PWN poinformowało o organizowanej w sobotę, 22 maja br. ogólnopolskiej akcji społecznej "Potrzebna encyklopedia!", której celem jest zbiórka encyklopedii od osób prywatnych i przekazanie zebranych egzemplarzy instytucjom, których nie stać na aktywne wzbogacanie księgozbiorów.

"Ogólnopolska kampania dzielenia się wiedzą, to kolejna inicjatywa społeczna naszego wydawnictwa, które od lat wspiera instytucje i przedsięwzięcia mające na celu pomoc w edukacji. Pragniemy, by w naszą akcję zaangażowało się jak najwięcej ludzi. Udział w niej jest dobrowolny. Tylko dobra wola osób prywatnych i instytucji pozwoli nam osiągnąć założony cel - zebranie i przekazanie encyklopedii najbardziej potrzebującym placówkom: bibliotekom publicznym i szkolnym, domom dziecka, świetlicom, placówkom wychowawczym, domom kultury" - powiedziała Beata Lewandowska-Kaftan, dyrektor marketingu Wydawnictwa Naukowego PWN.

"W ramach akcji 'Potrzebna encyklopedia!' nasze Wydawnictwo przekaże 100 kompletów sześciotomowej Nowej encyklopedii powszechnej PWN i 10 kompletów najnowszego 'dziecka' PWN-u nowej, ośmiotomowej encyklopedii powszechnej" - dodała Lewandowska-Kaftan.

Aby akcja miała prawdziwie ogólnopolski charakter Wydawnictwo Naukowe PWN zaprosiło do włączenia się w nią Urzędy Miast z 49 dawnych województw. Do dnia wczorajszego odpowiedziało 21 urzędów, które na swoim terenie wytypowały 29 placówek, gotowych utworzyć punkty zbiórki encyklopedii. Książki będzie można przynosić tylko tego jednego dnia tj. w sobotę, 22 maja 2004 r. w godzinach 10.00 - 16.00. Specjalne punkty przyjęć encyklopedii utworzą także wszystkie księgarnie firmowe PWN na terenie całej Polski. W Warszawie dodatkowo będzie można przekazać encyklopedie na firmowym stoisku Wydawnictwa Naukowego PWN (nr 401) w Pałacu Kultury i Nauki podczas Międzynarodowych Targów Książki (19 - 23 maja br.)

O pomoc w identyfikacji wszystkich instytucji - bibliotek i szkół publicznych, domów dziecka i innych placówek wychowawczych - które nie mają środków na zakup potrzebnych pozycji książkowych PWN zwróciło się do Kuratoriów Oświaty i Wychowania. W ten sposób powstała lista 973 adresów placówek, wytypowanych przez 19 oddziałów kuratorium z całego kraju.

W zamian za przyniesiony egzemplarz encyklopedii darczyńca otrzyma specjalny certyfikat Wydawnictwa Naukowego PWN z podziękowaniem za udział w akcji, dodatkowo uprawniający okaziciela do zakupu najnowszego, ośmiotomowego wydania encyklopedii ze zniżką 10%.

"Gratuluję pomysłu i cieszę się, że Państwa Wydawnictwo podejmuje wspaniałą inicjatywę społeczną, dzięki której będzie można dotrzeć z wiedzą do wielu miejsc w kraju, pozbawionych podstawowego źródła informacji, jakim jest od dawna encyklopedia." - napisała Jolanta Kwaśniewska w liście popierającym akcje skierowanym na ręce Barbary Jóźwiak, Prezesa Wydawnictwa Naukowego PWN.

Honorowe patronaty nad akcją społeczną "Potrzebna encyklopedia!" objęły: Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu oraz Ministerstwo Kultury.

Patronami medialnymi są: Telewizja Polska Program 2, radiowa "Trójka", Gazeta Wyborcza i portal gazeta.pl.

Sponsorem akcji jest firma kurierska SIÓDEMKA, która w poszczególnych miastach dostarczy zebrane encyklopedie potrzebującym instytucjom.

Współorganizatorem i pomysłodawcą akcji jest warszawska agencja Public Relations Feedback/Hill and Knowlton.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?