Allegro, Brand24, Prowly, Transenter i Audioteka.pl współtworzą inicjatywę European Tech Allinace

Pięć polskich firm z sektora technologicznego - Allegro, Brand24, Prowly, Transenter i Audioteka.pl - znalazło się wśród partnerów European Tech Allinace (EUTA) - nowej inicjatywy, która ma pomagać w rozwoju branży nowych technologii w Unii Europejskiej. - Zadaniem EUTA jest wzmocnienie interakcji między europejskimi spółkami technologicznymi - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Michał Sadowski, szef Brand24.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Allegro, Brand24, Prowly, Transenter i Audioteka.pl współtworzą inicjatywę European Tech Allinace

Oprócz pięciu polskich przedsiębiorstw z branży technologicznej wśród partnerów EUTA jest łącznie 26 firm partnerskich, m.in. Spotify, BlaBlaCar oraz Avast.

W oficjalnym komunikacie poinformowano, że najważniejszym celem powołanej w Strasburgu inicjatywy jest praca nad zniesieniem barier napotykanych w krajach członkowskich UE przez firmy funkcjonujące w segmentach internetu i hi-tech. Innym wątkiem prac EUTA ma być pomoc w przygotowaniu ostatecznej strategii Jednolitego Rynku Cyfrowego.

- Kolejne 12 do 18 miesięcy będą kluczowym okresem dla wyłonienia ostatecznej wersji strategii Jednolitego Rynku Cyfrowego - podkreśla Niklas Zennström, przewodniczący EUTA i współzałożyciel komunikatora Skype. - Do naszej inicjatywy przystąpiły wiodące w Europie firmy segmentu nowoczesnych technologii, których nowatorskie rozwiązania mają duży wpływ na wzrost gospodarki cyfrowej na europejskim rynku.

Z kolei Michał Sadowski, współtwórca i szef firmy Brand24 zaznacza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że EUTA może być sposobem na rozwiązanie niektórych istotnych problemów, z którymi boryka się branża technologiczna zarówno w Europie, jak i w Polsce.

- Zadaniem EUTA jest wzmocnienie interakcji między europejskimi spółkami technologicznymi - wyjaśnia Sadowski. - Mimo, że w wielu aspektach nie mamy się czego wstydzić w porównaniu z Doliną Krzemową, to przepływ know how i chęć wzajemnej pomocy pomiędzy europejskimi (a jeszcze bardziej polskimi) spółkami jest bardzo słaby. Musimy to zmienić. Dużo więcej będzie wtedy europejskich podmiotów realnie konkurujących z gigantami z Kalifornii - zapowiada szef Brand24.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dzielili, a teraz łączą. Jeden zarząd Wyborczej i Gazeta.pl [NASZ NEWS]

Dzielili, a teraz łączą. Jeden zarząd Wyborczej i Gazeta.pl [NASZ NEWS]

Władze TVP ograniczają współpracę z szefową rady programowej. "Zlekceważono posiedzenie"

Władze TVP ograniczają współpracę z szefową rady programowej. "Zlekceważono posiedzenie"

Resort kultury chce wspierać media lokalne. Wiadomo, kiedy poznamy założenia

Resort kultury chce wspierać media lokalne. Wiadomo, kiedy poznamy założenia

Nasza Klasa wróciła jako aplikacja. Ile osób ją pobrało?

Nasza Klasa wróciła jako aplikacja. Ile osób ją pobrało?

Spółka Orlenu zmieni nazwę. "Finalnym efektem będzie wspólny brand"

Spółka Orlenu zmieni nazwę. "Finalnym efektem będzie wspólny brand"

Agnieszka Kołodziejska odchodzi z Radia ZET. "Chciałabym żyć z podróżowania"

Agnieszka Kołodziejska odchodzi z Radia ZET. "Chciałabym żyć z podróżowania"