Amazon stracił 890 tys. polskich internautów, Vinted przyciąga na dużo krócej

Spore spadki odwiedzalności zanotowały w lipcu Allegro, Mediaexpert.pl i Amazon, a na Vinted przeciętny czas spędzany przez użytkownika zmalał o połowę. Natomiast duży wzrost osiągnął e-sklep Rossmanna, a Shopee ma więcej odwiedzających niż Aliexpress.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Allegro, jako serwis www i aplikację mobilną, w lipcu odwiedziło 21,55 mln użytkowników, czyli 72,42 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził tam średnio godzinę, 34minuty i 40 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

W zestawieniu jest też działające od trzech lat Allegro Lokalnie, na którym oferty mogą wystawiać sprzedawcy bez profili firmowych. W zeszłym miesiącu zanotowało 6,31 mln użytkowników, 21,2 proc. zasięgu oraz 7 minut i 4 sekundy przeciętnego czasu spędzonego przez internautę.

Z azjatyckich platform nieco wyższe wyniki niż Aliexpress osiągnęło Shopee, obecne u nas od jesieni ub.r., a w ostatnich miesiącach prowadzące intensywne działania reklamowe. Ta druga platforma miała 10,02 mln użytkowników, 33,66 proc. zasięgu oraz 25 minut i 5 sekund średniego czasu korzystania, a ta pierwsza - 9,68 mln internautów, 32,54 proc. zasięgu oraz 24 minuty i 46 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Natomiast Amazona odwiedziło 6,4 mln polskich internautów (co dało 21,51 proc. zasięgu), spędzając średnio po 5 minut i 17 sekund.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/allegro-kupno-akcji-rekomendacja-gieldowa,7169788777150593a ##

Spośród platform z produktami z wybranych kategorii liderem jest Mediaexpert.pl, który zanotował 10,96 mln użytkowników, 36,83 proc. zasięgu oraz 5 minut i 22 sekundy średniego czasu korzystania.

Sklep internetowy RTV Euro AGD przyciągnął 7,5 mln internautów (co dało 25,21 proc. zasięgu), każdego średnio na 4 minuty i 52 sekundy. Platforma Empiku miała 7,15 mln użytkowników, 24,02 proc. zasięgu oraz 5 minut i 53 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a platforma Rossmanna - 7,64 mln użytkowników, 25,67 proc. zasięgu oraz 6 minut i 18 sekund średniego czasu korzystania.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ewa-szmidt-belcarz-szefowa-empik-przejmuje-51-proc-jego-akcji-wyda-400-mln-zl-na-rozwoj,7169788697536641a ##

Aplikację odzieżową Vinted odwiedziło natomiast 6,76 mln polskich internautów (22,73 proc. zasięgu), każdy spędził tam przeciętnie 59 minut i 29 sekund.

grafika

W porównaniu z czerwcem Allegro straciło 525,2 tys. internautów (to 2,4 proc. w dół), a średni czas spędzony na platformie wydłużył się o 36 sekund (0,6 proc.). Natomiast Allegro Lokalnie zanotowało spadek o 17,8 tys. użytkowników (0,3 proc.) oraz 2 minuty i 23 sekundy przeciętnego czasu korzystania (25,2 proc.).

W obu statystykach zmniejszyły się też wyniki kilku innych platform. Mediaexpert.pl stracił 504,8 tys. odwiedzających (4,4 proc.) i 11 sekund średniego czasu korzystania (3,3 proc.), Euro.com.pl - 41,1 tys. internautów (0,5 proc.) i 3 sekundy przeciętnego czasu korzystania (1 proc.), a Amazon - 886,3 tys. użytkowników (12,2 proc.) oraz 11 sekund przeciętnego czasu (3,3 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/onet-przed-wp-facebook-i-tiktok-stracily-uzytkownikow-mediapanel-z-lipca,7169792797296769a ##

Shopee zyskało 114,8 tys. internautów (1,5 proc.), a Aliexpress - 266,6 tys. (2,8 proc.). Przy czym na pierwszej platformie średni czas spędzony przez odwiedzającego zmalał o 65 sekund (4,1 proc.), a na drugiej - o 6 minut i 25 sekund (20,6 proc.).

W tej ostatniej statystyce najwięcej straciło Vinted - 61 minut i 22 sekundy, czyli 50,6 proc., przy wzroście liczby odwiedzających o 701,8 tys. (11,6 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style