Android i Windows Phone dla oszczędnych, iPhone’y dla bogatszych

Użytkownicy systemów operacyjnych Android i Windows Phone najchętniej sięgają po tanie modele smartfonów. Osoby używające iPhone’ów częściej kupują te droższe.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Firma analityczna IDC zebrała dane dotyczące różnic w światowej sprzedaży smartfonów w drugim kwartale 2014 roku. Wskazują one na charakterystyczne tendencje i zachowania użytkowników telefonów wyposażonych w różne systemy operacyjne.

Analiza IDC wskazuje, że zwolennicy najpopularniejszego obecnie na rynku mobilnym systemu Android wybierają najczęściej smartfony z najniższej półki cenowej. Prawie 60 procent sprzedanych smartfonów kontrolowanych przez system Google’a to modele kosztujące mniej niż 200 dolarów. Pozostałych 40 procent rozkłada się po równo wśród aparatów ze średniej i najwyższej półki. Trzeba zaznaczyć, że w segmencie urządzeń z Androidem panuje największa konkurencja, a udział w nim firm azjatyckich jest coraz bardziej znaczący.

grafika

Zupełnie inaczej wygląda sytuacja wśród smartfonów pochodzących od firmy Apple. Aż 85 procent aparatów tego producenta sprzedanych w drugim kwartale tego roku to modele kosztujące najwięcej w całej ofercie. Po tańsze iPhone’y sięgnęło jedynie 15 procent użytkowników urządzeń Apple’a. Dane IDC wskazują jednak, że powoli rośnie rzesza użytkowników, którzy są skłonni kupić wprowadzony niedawno budżetowy model iPhone’a, choć na tle konkurencji i tak lokuje się on na średniej półce cenowej.

Podobne proporcje jak w wypadku Androida są segmencie smartfonów z systemem Windows Phone. 60 procent sprzedanych smartfonów z tym oprogramowaniem to urządzenia tanie. Na najdroższe modele zdecydowało się jedynie 15 procent użytkowników, natomiast jedna czwarta sięgnęła po smartfony ze średniej półki.

grafika

Wszystko wskazuje więc na to, że w wypadku smartfonów z Androidem i Windows Phone lokomotywami napędzającymi sprzedaż będą wciąż budżetowe modele. Natomiast  w wypadku Apple’a rosnące powodzenie tańszego modelu iPhone’a 5 może w przyszłości nieco zmienić obecną tendencję klientów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style