Anna Dereszowska ambasadorką akcji „Diagnostyka jajnika”

Wystartowała ogólnopolska kampania społeczna „Diagnostyka jajnika” prowadzona pod hasłem „Rzuć cień podejrzenia na swoje jajniki” przez Ogólnopolską Organizację Kwiat Kobiecości. Jej ambasadorką została aktorka Anna Dereszowska.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Anna Dereszowska ambasadorką akcji „Diagnostyka jajnika”

Kampania ma przekonać kobiety do regularnych badań ginekologicznych oraz sprawdzania swoich rodzinnych obciążeń nowotworowych. Organizatorzy akcji przekonują, że bardzo ważne jest wzajemne mobilizowanie się kobiet oraz edukacja w zakresie objawów i wczesnego wykrywania choroby.

Każdego roku w Polsce rozpoznaje się około 3,5 tys. nowych zachorowań na raka jajnika, a umiera około 2,5 tys. kobiet. Nowotwory złośliwe jajnika są na piątym miejscu pod względem częstości zgonów u kobiet. Umieralność z powodu nowotworów jajnika w Polsce jest średnio 15 proc. wyższa niż przeciętna dla krajów Unii Europejskiej.

Ambasadorką akcji została aktorka Anna Dereszowska, która z powodu raka jajnika w wieku dziewięciu lat straciła mamę. Symbolem kampanii jest specjalnie stworzona koszulka, której zadaniem jest przekonanie kobiet o tym, żeby zaczęły dbać o swoje zdrowie.

grafika

W ramach kampanii organizowany jest konkurs na bezpłatne badania. Prowadzony będzie na łamach takich magazynów jak „Poradnik Domowy”, „Pani Domu”, „Przyjaciółka”,  „Vita” i „Moje Smaki Życia”.

Partnerami merytorycznymi nad kampanią zostały: Polskie Towarzystwo Onkologiczne, Zakład Genetyki i Patomorfologii, Międzynarodowe Centrum Nowotworów Dziedziczonych oraz Polskie Towarzystwo Ginekologiczne. Jej sponsorzy to Ogólnopolska Sieć LabolatoriówAlab, Astra Zeneca Pharma Polska, Genesis Centra Genetyka Medyczna, Golden Rose.

Patronat medialny nad kampanią objęły magazyny: „Poradnik Domowy”, „Przyjaciółka”, „Pani Domu”, „Vita”, ,,Moje Smaki Życia”, „Kropka TV”, „Warsaw Press”, „Imperium Kobiet” oraz portale abcZdrowie.pl, polki.pl, naobcasach.pl, planetakobiet.pl, 4allwoman.pl, zwrotnikRaka.pl, PubliczneCentraOnkologii.pl.

Koszulkę kampanii zaprojektowała Ida Nowosielska - Deerlogo, zdjęcia wykonała Grażyna Gudejko. Plakat do kampanii przygotowała Aleksandra Frontczak.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów