Baidu wyprzedziło Google na rynku inteligentnych głośników. Liderem Amazon

W II kwartale bieżącego roku na całym świecie sprzedano 26,1 miliona inteligentnych głośników - wynika z danych firmy badawczej Canalys.

km
km
Udostępnij artykuł:
Baidu wyprzedziło Google na rynku inteligentnych głośników. Liderem Amazon

Globalna sprzedaż "smart speakers" wzrosła o 55,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2018 (16,8 mln).

Pozycję lidera rynku utrzymał Amazon, ze sprzedażą 6,6 miliona urządzeń Echo. Na drugie miejsce wskoczyła firma Baidu, która wróciła na rynek rok temu z linią Xiaodu. W II kwartale sprzedała ona 4,5 miliona swoich głośników (wszystkie w Chinach) - aż o 3700 proc. więcej niż dwanaście miesięcy wcześniej. Dzięki temu zepchnęła na trzecią pozycję Google, które zanotowało sprzedaż na poziomie 4,3 miliona sztuk. Top 5 rankingu uzupełniają firmy Alibaba i Xiaomi.

grafika

W ujęciu geograficznym, zdecydowanie najwięcej "smart speakers" sprzedano w II kwartale w Chinach - 12,6 miliona. To ponad dwukrotnie więcej niż w następnych pod tym względem USA (6,1 mln).

Warty podkreślenia jest także fakt, że ponad połowa inteligentnych głośników sprzedanych w II kwartale br. przez Amazon i Google trafiła do klientów spoza USA. Tymczasem jeszcze rok temu obaj giganci wyraźną większość urządzeń sprzedawali na swoim lokalnym rynku.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]