W marcu wzrost sprzedaży w Biedronce zmalał do 7,4 proc., w Hebe spadek o 27 proc.

W pierwszym kwartale przychody sprzedażowe w sklepach Biedronka w ujęciu like-for-like zwiększyły się rok do roku o 11,1 proc., przy czym w marcu wzrost wyniósł tylko 7,4 proc. Natomiast w drogeriach Hebe w marcu wpływy zmalały o 27,4 proc., co przełożyło się na kwartalny spadek o 1,7 proc.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
W marcu wzrost sprzedaży w Biedronce zmalał do 7,4 proc., w Hebe spadek o 27 proc.

Według raportu finansowego Jeronimo Martins, notowanego na portugalskiej giełdzie, w ujęciu like-for-like (czyli na takiej samej powierzchni handlowej, bez wpływu rozbudowy sieci) przychody sprzedażowe w sklepach Biedronka liczone w złotych w styczniu i lutym były o 13,2 proc. wyższe niż rok wcześniej. Natomiast w marcu wzrost wyniósł 7,4 proc., przez co dynamika w całym kwartale osiągnęła wartość 11,1 proc.

Łączne wpływy w sklepach Biedronka wzrosły w zeszłym kwartale o 13,2 proc. liczone w złotych, a o 12,6 proc. w euro. Średnia wartość koszyka zakupowego w sieci zwiększyła się o 4,9 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/biedronka-zakupy-w-aplikacji-glovo-takze-w-niedziele-jak-robic-jaki-koszt-dostawy,7170707464603265a ##

Załamanie sprzedaży w drogeriach Hebe

W drugiej polskiej sieci handlowej Jeronimo Martins - drogeriach Hebe, dynamika sprzedaży w marcu poszła w dół dużo mocniej. W styczniu i lutym wpływy like-for-like wzrosły o 12,4 proc., a w marcu nastąpił spadek o 27,4 proc.

Zaznaczono, że kwartalne przychody Hebe z e-commerce poszły zwiększyły się o ok. 50 proc., głównie w efekcie wzrostu w marcu.

Portugalskie sieci sklepowe Pingo Doce i Recheio też zanotowały w marcu ujemną dynamikę sprzedaży like-for-like (odpowiednio -2,7 i -6,7 proc.), za to w przypadku portugalskiej sieci Ara nastąpił wzrost o 37 proc.

grafika

Przybyło tylko 8 sklepów Biedronka

Kwartalne przychody sklepów Biedronka zwiększyły się rok do roku z 2,9 do 3,26 mld euro, a drogerii Hebe - o 14,6 proc. do 64 mln euro.

Zysk EBITDA sieci Biedronka wzrósł o 6,5 proc. do 277 mln euro (bez uwzględnienia różnic kursowych wzrost wynosi 7,1 proc.), natomiast marża EBITDA zmalała z 9 do 8,5 proc.

W ciągu kwartału liczba sklepów Biedronka zwiększyła się o osiem - 11 otworzono, trzy zamknięto, na koniec marca było ich 3 010. W ciągu roku przybyło 108 sklepów tej sieci.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/zmalaly-wydatki-reklamowe-media-markt-mocno-w-gore-biedronka-i-rtv-euro-agd-jak-sklepy-promuja-sie-w-czasie-epidemii-analiza,7170712438900353a ##

Natomiast liczba drogerii Hebe wzrosła rok do roku z 238 do 273, z czego osiem otworzono w zeszłym kwartale.

grafika

Powierzchnia handlowa Biedronki zwiększyła się przez kwartał z 2,02 do 2,03 mln metrów kwadratowych, a w przypadku Hebe nastąpił wzrost z 66,8 do 68,9 tys. metrów kwadratowych.

Nakłady inwestycyjne dotyczące Biedronki w zeszłym kwartale wyniosły 34 mln euro, wobec 43 mln euro rok wcześniej.

grafika

Jeronimo Martins zanotowało w minionym kwartale wzrost przychodów o 11 proc. do 4,71 mld euro (bez wpływu różnic kursowych wpływy zwiększyły się o 12 proc.).

Zysk EBITDA koncernu zmalał o 0,4 proc. do 309 mln euro, przy czym bez uwzględnienia dodatkowych kosztów związanych z epidemią koronawirusa wyniósł 325 mln euro, co oznacza wzrost o 4,6 proc. Natomiast zysk netto zmalał z 67 do 37 mln euro, a jego część przypisana do akcjonariuszy jednostki dominującej - z 62 do 35 mln euro.

grafika
tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"