Biedronka zmniejszyła wydatki reklamowe. Liderem Lidl, Carrefour najbardziej w górę (TOP5)

Przez trzy kwartały br. sieci handlowe wydały na reklamy w mediach pozainternetowych 1,78 mld zł. Zdecydowanym liderem jest Lidl Polska. Właściciel Biedronki jako jedyna firma w czołówce zmniejszyła budżet reklamowy. Wzrosły wydatki reklamowe w telewizji, w innych mediach je ograniczono.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Biedronka zmniejszyła wydatki reklamowe. Liderem Lidl, Carrefour najbardziej w górę (TOP5)
Kadr z reklamy Lidla

W okresie od stycznia do września br. sieci handlowe wydały cennikowo na reklamy w tradycyjnych mediach (bez internetu) blisko 1,78 mld zł (dane cennikowe Kantar, bez rabatów). To 3,2 proc. więcej niż w tym samym okresie 2020 roku.

Najwięcej na reklamy wydał w omawianym okresie Lidl Polska – prawie 628 mln zł. To 10,1 proc. więcej niż rok wcześniej.Druga na podium firma - Jeronimo Martins Polska, właściciel sklepów Biedronka przeznaczyła na wsparcie reklamowe 236,1 mln zł, czyli 14,6 proc. mniej w skali roku.Z kolei trzeci pod względem wydatków Kaufland Polska zwiększył nakłady reklamowe rok do roku  o 13,4 proc., do 201,8 mln zł.

Wydatki reklamowe Carrefour Polska wzrosły w omawianym okresie o 19,7 proc., do 144,1 mln zł, a sieci Żabka Polska były większe o 9,2 proc. i wyniosły 138 mln zł.

grafika

Jedna piąta więcej w telewizji

Ponad 1,04 mld zł wydatków reklamowych sieci handlowych trafiło w trzech kwartałach br. do telewizji. Było to 20,6 proc. więcej niż rok wcześniej.

682 mln zł (11,2 proc. mniej niż rok wcześniej) sieci przeznaczyły na reklamę w radiu i 33,3 mln zł (20,7 proc. mniej) na reklamę na nośnikach reklamy zewnętrznej.

Wydatki reklamowe w magazynach zmalały o 53,7 proc. (do 10,8 mln zł), w gazetach były mniejsze o 62,5 proc. (8,3 mln zł).Na reklamę w kinach wydano 1,3 mln zł (spadek o 13,7 proc.), a na OOH w Metrze – 432,2 tys. zł (spadek o 75,3 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana